This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Nej, det är rätt, Jos. Om ett vin ropas in för 10.000 kr, betalar köparen 12040 kr och säljaren får ut 8460 kr...
Elvis skrev:Det är helt normala avgifter för auktioner i Sverige. Bukowskis tar exempelvis exakt samma provision, även för tavlor som går för flera miljoner.
Krisman skrev:4022 - Krug 1988
Krug, Champagne
Stored in private cellar
12 bts (2x6oc)
Utrop: SEK 24 000-30 000 (EUR 2 500-3 150)
lite krug 88 vore trevligt
Nej, men det var mina flaskor som såldes ;DCH skrev:Det märktes inte att det var finanskris under tiden jag medverkade på dagens auktion. Vissa priser trissades upp helt sanslöst.
2st Krug 1990 magnum landade på 16000sek totalt, sedan tillkommer ju underbara 20% på den summan.
Var det någon som ropade hem något? Jag fick tyvärr gå därifrån utan att gjort det.
Jos skrev:Krug -88 gick runt 2500 spänn styck(inkl. allt) har jag för mig. Vet att ett 12pack gick för 25 000 plus avgift men har för mig att ett 6pack stannade på 12K.
Kanske, de första 2 lotterna gick för 26 styck...CH skrev:Jag kom försent och missade alla Krug -88
Jag hade 27000 som tak på dem. Hade man kommit över ett parti om man varit i tid då?
Krug88 skrev:Nej, men det var mina flaskor som såldes ;D
Även 6packet vanliga var mina...
Krug88 skrev:Kanske, de första 2 lotterna gick för 26 styck...
haha, var det dina flarror jag köpte?Krug88 skrev:Nej, men det var mina flaskor som såldes ;D
Om det var 89 på magnum du köpte så var de nydegorgerade och har legat på Grappe sedan dess.Skumpatorsk skrev:haha, var det dina flarror jag köpte?
Klippte in Krug 88 och 89. Var köpte du dom från början? Hoppas du lagrat dom bra, annars kommer jag och knackar på dörren ;D