jrick
Medlem
Men med gratis frakt och 10% rabatt (skriv in kod "barolo" utan citationstecken) även på nedsatta priser så står sig priserna rätt bra mot andra alternativ. Men tråkigt ändå med försämringar. Tråkigt också att de luras lite och t.ex. höjer vissa och sedan sätter omedelbar rea, så att det t.ex. kan framstå som att de sänkt priset tillfälligt när det är dyrare än innan.Vad beställde du om man får vara lite nyfiken?
Jag beställde Palladino Barolo Serralunga 2011 (tillfälligt superpris 20E), Viberti Barolo Buon Padre 2011, Aurelio Settimo Rocche dell'Annunziata 2010 och Manzone Barolo Castelletto 2010 (exempel på höjning-rea-totalt ändå 1E dyrare än tidigare...)
Egentligen tänkte jag beställa Giulia Negri också som Solobarolo sagt på instagram skulle dyka upp men det verkar dröja.
När vi ändå pratar bra leverantörer av Piemonte så kan jag tipsa om Callmewine.com. Jag beställde bl.a. Vietti Nebbiolo Perbacco 2012 för 12E och Schiavenza Barolo Prapo 2010 för 31E bland mycket annat, de har t.ex. grymma priser på COS från Sicilien. Signa upp från denna länk så får jag 10E rabatt: http://www.callmewine.com/en/?ref=YnpneFIyRzZtY2M9. Signa upp för nyhetsbrevet innan du beställer så får du en kod som ger dig 10E rabatt också. Beställde på en söndag, fick vinerna på efterföljande torsdag.