Finewines oändliga lista på viner du måste dricka:
Krug 1988
Salon 1988
Dom Ruinart 1988
Henriot, Enchanteleurs 1988
Comtes de Champagne 1990
Dompa 64
Comtes de Champagne 1976
Lägger till Comtes 76, den flaska
@CH bjöd på ett vinferno är forfarande den bästa skumpan
jag druckit EVER.
Tycker den verkar rätt så "ändlig" som anden i lampan sa om plånkan.
Utöver bimbo bubblet så måste jag lägga till en Baron Philippe de Rothschild från Chateau
Mouton Rothschild 1982 visst en förbannad bank-familj, men gud vilket vin och det skall verkligen inte drickas på en sketen 0,75:a utan på Magnum...
Större flaska desto bättre innehåll!
För att återgå till herr Kjörling som försöker visa sig innehava ett vin sinne (eller vad försöket är med denna bok) med alldeles för mycket reklam i bagaget, han försöker göra sig en slant på viner som många icke vin intresserade kanske ej hört talas om.
Men den enda röda tråd jag finner i eländet till bok han vill tjäna pengar på är att introducera vin till Svenska folket via bolagets kanaler, och här gör han ett bättre jobb en den sketna statliga guda gåvan, trots leverantörs sponsrandet.
Jag menar exemplet att Julius-spital finns med diverse viner i "prisvärd" klass, hyfsad bra Riesling absolut (men inget som höjer ens erfarenhet), men bör ligga på konsumtions hyllan och helst inköpt direkt från utlandet (då det är billigare), för att särskriva lite.
Samtidigt står han för avveckling av monopolet, det får man ge en liten eloge för, resten av Sveriges "korrupta" vin-skribenter vågar ju knappt ens nämna det...
Boken är inte värd att lägga sin stålars på det kan jag hålla med om med erfarenheter i bagaget, men jag ser en person som i alla fall försöker bryta den tråkiga trenden, och vill få ett litet uppvaknande hos gemene man trots sin hårda sponsring, någon måste ju betala brödet på bordet.
Når den fram till människor och låter dom få veta att monopolet inte är en guda-gåva och introducerar något annat än socker-dricka på papp-kartong, kan jag faktiskt tänka mig att sponsra med en slant för boken.
Risken dock är den blir den där dyra ved-klossen i brasan som brinner lite halv-slött.