Alltså, jag tror ABSOLUT INTE att det bör vara mindre diskussioner kring de mest nördiga detaljer inom vinvärlden - snarare tvärtom. Det som dock tillför är andra diskussioner också. En nyfiken besökare skall i de bästa av världar även hitta lite mer "enklare" diskussioner att delta i. Det ena utesluter inte det andra.
Finewines.se skall helt enkelt vara ett forum för alla som är intresserade av vin på ett seriös sätt. Innebär detta att man måste dricka stora vin? Svar nej! Innebär det att man måste ha en egen vinkällare? Svar nej!
Som medlem på forumet så tillför även den som ställer "dumma frågor" så länge vederbörande är genuint intresserad. Och hur skall annars alla kunniga på forumet få glänsa med sina kunskaper om det inte finns nyblivna vinnördar på plats som behöver läras upp?
Detta är i alla fall vad jag ser som huvudsyftet med internetforum; lära ut, lära, umgås och inspireras tillsammans!
Nu talar jag dock bara för mig själv och inte som någon styrande inom forumet. Nu tycker jag dessutom att forumet är på väg åt rätt håll och som @
vintomas nämner lite längre upp så är forumet överlägset bäst i landet (dock med lite bristande konkurrens).