This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jos skrev:Någon som har tips på bra ställe att boka upp stor jobbmiddag i Wien? Måste vara centralt i Wien och kunna ta ett lite större antal.
Varför inte kolla upp ett av de stora Heuriger-ställena i Nussberg? Om det nu inte ska vara fancy.
Jos skrev:Någon som har tips på bra ställe att boka upp stor jobbmiddag i Wien? Måste vara centralt i Wien och kunna ta ett lite större antal.
@steneby
Plachutta eller deras Gasthaus zur Oper är bästa ställena i Wien för sånt.
Gedigen vinlista känns som en underdrift... Om du säger att det är den bästa tror jag dig.Hagbard C. skrev:Skall det vara fint kanske Palais Coburg kan vara något?
http://www.palais-coburg.at/index.php?page=restaurant-2
De kanske inte har tillräckligt många platser, men de lär i alla fall ha den bästa vinlistan.
http://www.palais-coburg.at/downloads/pdf/Weinbuch-Winelist%202013.pdf
/
Salm Bräu
Traditionstyngt bryggeri med egen produktion av single malt och Bier Brand, dvs "grappa/marc" gjord på pressrester från öltillverkning. (Fick med mig en flaska av båda, men ännu inte smakat.) Stämningen i deras stora lokal i två plan är på topp! Fantastisk serveringspersonal, god-god rustik mat, öl som flödar till ytterst överkomligt pris och glada ögon överallt. Det var så trevligt att vi bestämde oss för att återkomma tredje kvällen (av tre, med Schönbrunn som dag 2:s bottennapp). Signaturrätten är vidunderliga Spare ribs. MUMS!
Vitlöksbröd på brunt, syrat bröd. Rejält med vitlök också. Inget tjafs.
Korv, gris, kål (ej sur, men väl kokt i öl), brödboll och en grönsak. DJÄÄÄÄVLIGT GOTT!
Hustruns val: Kyckling. Var också riktigt, riktigt gott!
Rejäla portioner till mycket förmånliga priser.
Av någon fantastisk ingivelse, hade de tagit fram ett gästspelande, tillfälligt öl spetsat med försvarliga mängder chilli. Burning Hell är ett namn på öl som jag bara inte kan motstå. Att det sedan enbart serverades i litersflaskor gjorde ju inte saken värre
Absolut besöksvärt av flera anledningar! Läs mer här!