SV: Akut dryckeshjälp sökes! Vin till dessert?
Det är i alla fall dylika episoder i ens liv som gör att man verkligen vet att man har levat.
Krug skrev:Aaaah! Absinth!
Det har jag inte druckit sedan jag och lillebror var ute och förlustade oss efter en tidig familjemiddag. Vi inledde med Strega och Hof * 8 därefter så tänkte jag att det är sjukt klipskt att dra en Absinth innan jag hoppar på tåget hem till Stockholm. Jag satte mig på 22.11 tåget från uppsala med riktning hufvudstaden och tvärslocknade. En ängel (ful som stryk, men ändå) väckte mig och frågade vart jag skulle av någonstans. Då jag frågade "är vi långt från Stockholm" så log hon och sa "Ganska". Började ana oråd. Det var dock inte fullt så jävligt och jag fick kliva av i Södertälje Södra.
Kort sagt, en 40 minuters tågresa tog närmare fyra timmar. Det värsta var när man satt på pendeltåget och bakfyllan började sätta in. Sen skulle jag möta några kompisar på dåvarande Buddha Bar när jag kom hem... Pigg... Njae!
Det är i alla fall dylika episoder i ens liv som gör att man verkligen vet att man har levat.