This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Guayabera skrev:Eller så kör du denna varianten: http://www.youtube.com/watch?v=mJrMr22vefo
På en mer seriös not, världens bästa snabbmat är ju annars att köra ankconfit i stekpanna och sen i med en rejäl stänk Armagnac eller Cognac och reducera.
¨Lando skrev:Det där låter ju sjukt gott, tack för det!
Då är ju bara frågan vad rätt temp för anka är, nån som har nån idé?
Jimmy Forsman skrev:För att kalla det snabbmat så är det väl i sig en nödvändighet att ha färdig confit.
Guayabera skrev:Har inte alla det?
Jimmy Forsman skrev:¨
55 till 60 grader för medium. När du lågtempar den, kör den på 120 grader, så kan du faktiskt dra den upp till 60 grader, sen låter du den vila medan du fixar det andra så är den snyggt röd rätt igenom, ingen liten kärna omgiven av mer tillagat. Om jag lyckas göra mig förstådd.
Jimmy Forsman skrev:¨
55 till 60 grader för medium. När du lågtempar den, kör den på 120 grader, så kan du faktiskt dra den upp till 60 grader, sen låter du den vila medan du fixar det andra så är den snyggt röd rätt igenom, ingen liten kärna omgiven av mer tillagat. Om jag lyckas göra mig förstådd.
Lågtempa gärna men öka innetempen till 65-66 och låt vila några minuter innan du serverar. Halvrå kyckling är varken bra ur ett smak eller hälsoperspektiv.Per Stade skrev:Jättebra tillagningsanvisning. Gäller samma för kalkon och kyckling?
Eller skall det vara andra temperaturer?
Dejzan skrev:Lågtempa gärna men öka innetempen till 65-66 och låt vila några minuter innan du serverar. Halvrå kyckling är varken bra ur ett smak eller hälsoperspektiv.
Lando skrev:Men det är ju anka och inte kyckling? ???