jrick
Medlem
Jag har precis flyttat in i ett hus där jag kan använda en del av källaren till att bygga min drömvinkällare. Jag har redan tagit in en offert på bygget som skulle innebära en totalentreprenad där ett rum delas av, ny dörr sätts in, visst bilningsarbeter, rummet isoleras, det byggs in aktiv kylning och vackra hyllor och belysning och det blir superfint... problemet är bara att det blir så mycket dyrare än jag hade förväntat mig. Bygger en källare för drygt 2000 flaskor i denna plan och priset är betydligt över min tänkta budget, typ 100% över... Jag har tagit in offerten från vinlagring.se som samarbetar med en snickarifirma för allt arbete.
Undrar därför om andra har erfarenhet av att anlita något företag på totalentreprenad eller, åtminstone nära på, i Stockholm och kan rekommendera. Gärna om ni kan säga något om vad ni har byggt och var priset hamnade.
Undrar därför om andra har erfarenhet av att anlita något företag på totalentreprenad eller, åtminstone nära på, i Stockholm och kan rekommendera. Gärna om ni kan säga något om vad ni har byggt och var priset hamnade.