Anders Landström
Medlem
SV: Appar om vin och mat
Vad gäller en svensk app så tror jag att för att få lite marknad MÅSTE man ha SB sortiment och någon koppling till tester etc. DVS konsumenten kan kolla direkt när han står vid hyllan och få veta vad han ska köpa. Kan man sedan direkt lägga in det på någon vindatabas så är nog de flesta nöjda.
Personligen är jag sugen på att prova Corkz men då jag kör Blackberry funkar inte det. Jag har min källare upplagd i Cellartracker och det är den jag vill komma åt lite enklare.Obra1 skrev:Vilka funktioner är ni ute efter i en vin/dryckesapp?
Är det information om områden och druvor?
Tillgång till all information om flaskorna ni har i källaren?
Lätt att lägga till nya viner som köpts hos Stora Satan?
Jag har köpt en väldig massa appar till min iPad, men de flesta suger purjo. Jag har främst letat efter en app där jag kan ha tillgång till min vinsamling, men de flesta kräver att jag skall skriva in ALL info om vinet från scratch... VEM orkar det på en iPad eller annan grunka?
Jag och mina kollegor jobbade väldigt intensivt med ett vinprogram för windows, men lite barnafödande och jobbbyten sinkade detta och nu står vi i valet och kvalet om vi skall satsa tid på att göra en riktig App. Tyvärr har en fåntratti USA lanserat en app med samma namn, så det blir till att juridik kriga lite grann, men det kan kanske vara värt besväret.
Vad tycker ni?
Mvh
Oscar
Vad gäller en svensk app så tror jag att för att få lite marknad MÅSTE man ha SB sortiment och någon koppling till tester etc. DVS konsumenten kan kolla direkt när han står vid hyllan och få veta vad han ska köpa. Kan man sedan direkt lägga in det på någon vindatabas så är nog de flesta nöjda.