Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Inte druckit så mycket vitt under året så den höll sig kvar där. Men ja där fick man äta upp det man skrev. (Med nöje).Tycker fortfarande det är lite kul att Ozyetra toppar din lista
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Inte druckit så mycket vitt under året så den höll sig kvar där. Men ja där fick man äta upp det man skrev. (Med nöje).Tycker fortfarande det är lite kul att Ozyetra toppar din lista
Hur var Cristal 2012 nu? Öppen å fruktig? Jag tycker 08an varit ganska lugn länge men 12an kanske är mer tillgänglig redan nu?Champagne: Krug rosé 24 ème, delad plats med Cristal 2012.
Vitt: Domaine de la Vougeraie, Vougeot Le Clos Blanc 2017
Rött: Chateau Trotanoy Pomerol 2007
Sött: Markus Molitor Zeltinger Sonnenuhr Beerenauslese 2018
Ja den var varit väldigt öppen och fin, elegant och förvånansvärt mogen. Tycker generallt att 12rna varit mer drickredo än 08.Hur var Cristal 2012 nu? Öppen å fruktig? Jag tycker 08an varit ganska lugn länge men 12an kanske är mer tillgänglig redan nu?
Kul! Håller med! Men låter mina Cristal 12 ligga ett par år till.Ja den var varit väldigt öppen och fin, elegant och förvånansvärt mogen. Tycker generallt att 12rna varit mer drickredo än 08.
Håller helt med att 12 är mer tillgänglig nu än 08 men som sagt är det barnarov båda två så får ligga till sig minst 5 år innan jag öppnar nästa gång.Kul! Håller med! Men låter mina Cristal 12 ligga ett par år till.
Nyår är inte vid det tillfälle jag dricker årets värsta viner.Ni som skriver era listor redan nu har ni tänkt dricka boxvin på nyårsafton..?
Rött: 2010 J-L Chave Hermitage
Vitt: 2010 Guigal Ex Voto Blanc
Bubbel: 1996 Salon
Tillägg:Suduiraut 01 är nästan i klass med d'Yquem 01!
Sött: 2001 Suduiraut
2001 Suduiraut och 2010 J-L Chave Hermitage är nog dessutom de bästa viner jag druckit överhuvudtaget.