Jimmy Forsman
I det stora hela tämligen meh...
En förfrågan har inkommit från advokaten som vann det så kallade Rosengrensmålet femte juni förra året. Han vill nu föra ett mål mot Svenska staten angående hur skattefrågan ska tolkas. Han hävdar att alkoholskatten ska betalas i inköpslandet oavsett om man fysiskt flyttar vinet själv eller använder en speditör för att utföra transporten för ens räkning.
Han söker nu någon som har privatimporterat vin och fått ett skattekrav från skattemyndigheten på viner som alltså redan varit skattade i inköpslandet, och som är villig att föra en process mot myndigheterna i detta. Skicka mig eff PM om det är av intresse så ska jag föra det vidare.
Naturligtvis är detta kostnadsfritt för den som väljer att göra processen, advokaten gör detta kostnadsfritt.
Han söker nu någon som har privatimporterat vin och fått ett skattekrav från skattemyndigheten på viner som alltså redan varit skattade i inköpslandet, och som är villig att föra en process mot myndigheterna i detta. Skicka mig eff PM om det är av intresse så ska jag föra det vidare.
Naturligtvis är detta kostnadsfritt för den som väljer att göra processen, advokaten gör detta kostnadsfritt.