Mattias Schyberg
Administratör
Det är risky business när man rekkar vin under hundralappen.Ajdå, dåligt tips
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det är risky business när man rekkar vin under hundralappen.Ajdå, dåligt tips
Det var kanske jag som krävde lite för mycket också. Finns nog sämre köp.Det är risky business när man rekkar vin under hundralappen.
Svårt att hitta vettigt vin under 100:- precis som @Magnus L var inne på. Jämfört med 2013/14 så har kronan tappat mot € och alkoholskatten gått upp 2:-. Det som förr var 100:- och ok är nu 115-120:- i stället.Vill man ha något lite fylligare och tyngre så har dom också ett bra pris på - La Pèira en Damaisela Les Obriers 2011 (70529) 120kr
Välkommen till mediumwinesär dethär nått typ utav provokations-tråd ?
är dethär nått typ utav provokations-tråd ?
När du postade om de där governovinerna med mer än 10 gr restsocker lyckades du nästan provocera även mig ;-)Ja, exakt. När jag vaknade imorse så var min första tanke ungefär såhär; Vad kan jag göra annorlunda för att lyckas med att provocera @KockJohan..
Ja fast inte på det sätt du trorär dethär nått typ utav provokations-tråd ?
Då är vi tre. Sambon tjackade upp sig på några flaskor för att ha något hon får öppna utan att be om tillstånd, och jag tycker hon gjorde ett ganska bra val, den tycks gå hem i de flesta läger.Ja Borgogno Langhe Rosso 2010 hade jag tänkt säga!
När du postade om de där governovinerna med mer än 10 gr restsocker lyckades du nästan provocera även mig ;-)
TackJa, exakt. När jag vaknade imorse så var min första tanke ungefär såhär; Vad kan jag göra annorlunda för att lyckas med att provocera @KockJohan..
För mig har vi gått under lägsta nivån när vi kör med enbart artikelnummer a la SB!!!
Det blir mycket SB när det handlar om vin under hundralappen, behöver vi verkligen gå in på varför på detta forum?För mig har vi gått under lägsta nivån när vi kör med enbart artikelnummer a la SB!!!
Oj, om 10 g är mycket socker för dig så bör du nog passa dig för portvin, Sauternes, prädikatsvin från Tyskland och till och med mycket bubbel.När du postade om de där governovinerna med mer än 10 gr restsocker lyckades du nästan provocera även mig ;-)