Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bättre lunch i Stockholm?

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har tvillingsöner som fyller år nästa vända jag är i Stockholm. Har tyvärr inte möjlighet att mer än luncha med dem. Men, det borde väl finnas någon bättre lunchrestaurang med bra riktig mat och ok vinutbud? Det blir på en torsdag, sen flyger jag till London...

Tar tacksamt emot tips!

Corlim

Medlem
Blev positivt överraskad av Coco & Carmen när jag var där på lunch för ett år sedan. Passar om man tycker det är kul med flera lite mindre serveringar som tar ut svängarna lite.
Inte den längsta vinlistan dock.

• Love
Reactions: CCG
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Tack alla engagerade för fina och goda förslag.
Mina söner (dem som fyller år i december) är inte ssk intresserade av vin, men de gillar bra saker. Det är enklare att gilla MAT än det är att uppskatta VIN.

Så, vilket hak levererar bästa lunch-KRUBBET ? ? ?

mackan92

Medlem
Mina söner (dem som fyller år i december) är inte ssk intresserade av vin, men de gillar bra saker. Det är enklare att gilla MAT än det är att uppskatta VIN.

Alla omnämnda ovan levererar god mat. Du får fråga dig själv från villet kök ni vill äta.

Last edited:

Corlim

Medlem

Alla omnämnda ovan levererar god mat. Du får fråga dig själv från villet kök ni vill äta.
+1, eller ge lite mer förutsättningar i termer av budget och preferenser så kanske förslagen kan smalnas av.

Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

@Corlim @mackan92 @The Wall mfl
Tack för ert engagemang.
Fadershjärtat bultar lite särskilt eftersom det blir så sällan som jag kan fira deras födelsedagar in person.

Budget: spelar egentligen ingen roll.

Det är egentligen bara två saker jag vill åt:

1. En matstund som är iaf lite åt hållet meditation.
2. En belevad och gles omgivning som betyder att vi har privacy och att ljudnivån är låg, dvs tillåter intima samtal.

Vita linnedukar och linneservetter är nog en förutsättning.

Last edited:

ZQT

Medlem
Tack för ert engagemang.
Fadershjärtat bultar lite särskilt eftersom det blir så sällan som jag kan fira deras födelsedagar in person.

2. En belevad och gles omgivning som betyder att vi har privacy och att ljudnivån är låg, dvs tillåter intima samtal.

Ett hem's restaurang är bra, då kan du dessutom passa på att bo där också!

Jimmy Forsman

I det stora hela tämligen meh...
Tack för ert engagemang.

Nu har jag inte varit hos Einarsson på Chez Jolie (som redan rekommenderats i tråden) man kan inte under någon omständighet föreställa mig att det inte ska vara jävligt bra. Jag skrev, kortfattat, "Hantverket" tidigare i tråden och jag vågar påstå att det också är en väldigt bra upplevelse. Stefans mat är "moffig" (som han själv uttrycker det) och väldigt, väldigt bra. Om pojkarna är ute efter maten så skulle jag säga Hantverket. Kontakta dem, kolla om det går att få lite avskilt och gå "all in". Ät, drick och var glad.

Om det bara är matkvaliteten som är grejen så kan jag arrangera en sinnesrubbad kinesisk upplevelse på Formosa. Säg bara till så syr jag ihop en riktig fest åt dig.

Toppen