This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Om det är mogen Barolo du är ute efter så är nog BaroloBrunello i Tyskland det absolut bästa stället att leta.Barolo Fontanafredda 2010 vilket jag tyckte va riktigt gott. Dock märkte jag skillnad redan på 3 år att den blev mer eldig.
Scarpa barolo tettimorra 1987 va också riktigt eldig men helt fantastisk smak. Gillar den lagrade smaken som jag brukar säga att den smakar som portvin fast utan det söta.
Dricker vin för det är gott. Och inte för investering.
Hört detsamma, men några flaskor 2015 ska man väl ändå ha? Framför allt sägs det att 2015 kommer kunna drickas tidigare än 2016 om jag har förstått rapporterna rätt.Ryktet från några som nyligen varit på plats i Piemonte och pratat med producenter, är att de faktiskt ser 2016 som bättre än 2015!
Och 2018 ännu bättre än 2016?Ryktet från några som nyligen varit på plats i Piemonte och pratat med producenter, är att de faktiskt ser 2016 som bättre än 2015!
Jag känner igen uttalandet när jag ser det, men det kanske var från dig jag hörde det?Och 2018 ännu bättre än 2016?
Jag var där över påsk, besökte 8 producenter;Någon som har provat några Barolo 2015 än? Har ännu inte tagit ställning till hur mycket och vilka producenter jag ska köpa, förutom att jag beställde ett gäng Luigi Einaudi, då de fått bra betyg av Galloni och fanns till bra pris på xtrawine för ett tag sedan.
Hur var Rinaldis viner?Jag var där över påsk, besökte 8 producenter
Massolino går att boka hos BaroloBrunello, Conterno (Aldo och Giacomo) kommer att kunna bokas i juni. Samtliga av dessa släpps i oktober.Den enda jag har provat är Baudanas 2015 som finns på systemet för 309 kr; trevligt vin med fin frukt utan att sticka ut. Förmodar att Scavino, Massolino och Conterno kommer till hösten
Av hög kvalitet. Drack en 05 några månader sedan som inte imponerade men de jag provade på plats var riktigt bra, speciellt Tre TineHur var Rinaldis viner?
Tre Tine var alltså bättre än Brunate tyckte du? Vad var skillnaden?Av hög kvalitet. Drack en 05 några månader sedan som inte imponerade men de jag provade på plats var riktigt bra, speciellt Tre Tine
Ja det var min upplevelse. Men det kanske utvecklar sig att Brunate vinner med tid.Tre Tine var alltså bättre än Brunate tyckte du? Vad var skillnaden?