This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Menar du själva byn Barolo, eller hela området?Kommer vara 2 nätter i Barolo under sep
Precis, bor i bynMenar du själva byn Barolo, eller hela området?
Då kan du ju besöka Brezza, Barale, Scarzello, Francesco Rinaldi bara inom promenadavstånd.Precis, bor i byn
Terre del Barolo kan nog vara värt att hålla ögonen på i framtiden, åtminstone enligt Andrew Jefford på Decanter:Väldigt nära finner du kooperativet Terre del Barolo som håller öppet för provningar 7/7. Kooperativet når väl inte de extrema höjderna, men har däremot ett mycket stort sortiment som man dessutom gärna öppnar upp för provning.
Senare är nog bättre, när vinerna ligger på tank är det lugnare och mottagandet kan bli bättre.Hur var det med mottagandet på gårdarna i september, @Davantz? Jag och en vän sitter och planerar ett besök dit i augusti, september eller oktober. Vad är era erfarenheter kring när det är bäst att åka?
Tack!
Patrik vad får dig att tycka att 2014 inte är ngt att ha?Senare är nog bättre, när vinerna ligger på tank är det lugnare och mottagandet kan bli bättre.
Har varit där i november de tre senaste åren och då är mottagandet på gårdarna väldigt bra.
Om det är lika torrt som de senaste åren kan det dock vara värt att vänta till december. Då brukar priserna på den vita tryffeln gå ner.
Jag skulle dock avråda från ett besök i Barolo i år. Det kommer att vara mest 2014 som kommer att finnas för provsmakning och den årgången kan man lika gärna mista. Åk 2020 istället, då kommer det att finnas grejor!
Det var vad de flesta producenterna sa själva. 2014 är nog det sämsta året för Barolo det här årtusendet.Patrik vad får dig att tycka att 2014 inte är ngt att ha?
Nja, jämfört med 2002 så är nog 2014 ett stort år. Det jag har hört från folk som har provat mycket är att -14 är mycket bättre än ryktet gör gällande. Visst, kanske inte ett grymt år men letar man bra viner så ska det gå att hitta. Jag är inte orolig. Masnaghetti ger 3/5 tex.Det var vad de flesta producenterna sa själva. 2014 är nog det sämsta året för Barolo det här årtusendet.