Hej på er, jag är just nu i Sofia, Bulgarien där EM 2008 ska avgöras imorgon. Sveriges kandidat Sören Polonius har klassat sig från de 30 kandidater som startade till semifinal (10st) som består av Sverige, Norge, Finland, Italien, Österrike, Portugal, Frankrike Schweiz, Turkiet och Belgien.
Jag sätter en peng på att Sverige, Schweiz och Frankrike är i final imorgon.
De senaste åren har ju varit så -
2004 Sverige (undertecknad) 1:a, Schweiz (Paolo Basso) 2:a, Frankrike (Dominique Laporte) 3:a
2006 Norge (Robert Lie) 1:a, Schweiz (Paolo Basso) 2:a, Frankrike (Eric Zwiebel) 3:a
Dessutom så var både ovan nända schweizare och fransos i final i vm 2007 och kom 3:a och 4:a
2008?? Vad tror ni?
Det är kul att se att skandinavien alltid är i toppen, seriösa människor som kan vin och inte bara snackar...
Jag sätter en peng på att Sverige, Schweiz och Frankrike är i final imorgon.
De senaste åren har ju varit så -
2004 Sverige (undertecknad) 1:a, Schweiz (Paolo Basso) 2:a, Frankrike (Dominique Laporte) 3:a
2006 Norge (Robert Lie) 1:a, Schweiz (Paolo Basso) 2:a, Frankrike (Eric Zwiebel) 3:a
Dessutom så var både ovan nända schweizare och fransos i final i vm 2007 och kom 3:a och 4:a
2008?? Vad tror ni?
Det är kul att se att skandinavien alltid är i toppen, seriösa människor som kan vin och inte bara snackar...