SV: "Biff Rydberg" på Riche
Elvis skrev:
Åt middag med några kolleger och utländska affärskontakter igår. Det blev ett besök på Riche och alla utom vegetarianen i sällskapet beställde Biff Rydberg à 315 kr. Det som sedan kom in var rena skämtet. Dåligt kött och sedan sådan där fryst alltför fintärnad potatis som de hade stekt på. Jag tror inte ens att de hade hackat löken själva. Äggulan var det bästa på tallriken. Det är faktiskt rena hånet mot gästerna när menyns dyraste rätt är så dålig. Och så vet man att ett stenkast bort (Prinsen) hade man kunnat få samma rätt till samma pris men flera klasser bättre.
Riche har inte kunnat laga någon god mat på flera år. Vi gick dit ofta för mellan 1999-2003 och då var både service och mat helt ok.
Nu är Riche tillsammans med Sturehofe, Aburgine, Ulla Winblad, Jossefina, restaurang Gothhem, hotell Mornington på nybrogatan och teatergrillen på min dödskallelista. Ställen som endast ska besökas i nödfall och som lever på gamla meriter.
Fanken vad svårt det är att hitta bra, god och gärna prisvänlig mat på krogarna runt östermalm speciellt när man är ute och äter middag ca 5 dagar i veckan (vi är för lata för att laga mat hemma efter en hel arbetsdag.)
Jag kan dock rekommendera följande krogar.
Brasserie Godot- god Chevre chaux sallad och lite annat gott, trevlig service
Restaurang GQ - helt grym rissotto med pilgrimsmusslor
Hoong foock på linnegatan men ät endast den knaperstekta ankan.
Ciao ciao grande på storgatan men endast pizzan är ätbar, pizzan är värd varenda kcalori tyvärr är deras vinlista en katastrof.
Restaurang Capri på Nybrogatan om ni vill ha rolig, underhållande och nochalant service, so so på matsidan.
Proviant deras kalvlever är bäst i staden
Vassa Eggen, så jäkla trevlig.
KB är så mysigt och maten är god , steak frittes, wallenbergaren, räksmörgåsen, ceasarsalladen och deras hallonsuffle är helt toppen.
Texas Longhorn på nybrogatan, men de har börjat att svajja väldigt mycket på maten den senaste månaden, om de inte hyffsar till sig kommer de också att hamna på min svarta lista.
Ja jag har nog glömt några ställen men dessa är ställen som vi brukar gå till.
Förresten kan vi inte göra en tråd om restauranger? Där vi kan ge tips om vad som är bra resp dåligt?