OK. Så här gjorde jag:
1. Jag skar 2,8 kg högrev i 3x3 cm bitar och gned in dem med salt och svartpeppar. De fick sedan ligga i rumstemperatur ett par timmar.
2. Jag tog 800 gram sidfläsk, skar bort svålen och skar i 1,5 x 1,5 cm bitar. Sedan stekte jag fläsket i grytan på låg värme i olivolja tills allt fett hade smält och bitarna var bruna och krispiga. Jag la bitarna åt sidan men lät fettet vara kvar.
3. Jag höjde värmen rejält och stekte högrevsbitarna i omgångar i grytan och la åt sidan.
4. Sedan sänkte jag värmen, hällde i lite mer olivolja och stekte ett kilo morötter som jag hade tärnat i 2 cm-bitar i ungefär 10 minuter.
5. Sedan hällde jag i finhackad vitlök, lät värma i 1 minut, hällde i 1 dl maizena-mjöl, lät värma i 1 minut, hällde i två flaskor rödvin och la ner ett knippe timjan och rosmarin som jag hade bundit ihop. Jag skrapade loss allt gott som fastnat i botten av grytan under stekningen och lät det vara kvar i grytan. Jag hällde sedan i all högrev, hälften av sidfläsket och nästan 1 dl demi glace. Jag toppade upp med lite vatten. Sedan fick allt puttra på låg värme i två timmar.
6. I en separat kastrull kokade jag 750 gram skalad steklök i vatten med lite olivolja, salt, peppar och socker. Det fick sjuda i 15 minuter på låg värme och sedan höjde jag värmen för att löken skulle få lite färg.
7. Avslutningsvis tog jag bort knippet med timjan och rosmarin från stora grytan, hällde i löken och resten av sidfläsket.
Voila!