This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug skrev:Iofs... Ferarri gör bra mousserande som man får pynta runt 350 spänn och uppåt för. Jag minns att jag provade en med lite lagring för något år sedan. Den var helt ok. Även Roederer Estate är ju hablit.
Vad gäller, Pongrácz, ja, jag är ganska säker på att det bara finns ett bubbel med det namnet. Jag har provat den en gång faktiskt, och hyggligt som David W skrev är nog det rätta ordet. Fantastiskt gott var det inte, och inte i nivå med ens en 300-kronorsskumpa, men det går definitivt att hitta klart äckligare viner, såväl mousserande som stilla.Orpale skrev:
SUPRA skrev:Det vore kul att blindtesta någon gång och se om man fick sina förutfattade meningar befästa, eller gick på pumpen så det skrek om det.
Lambo skrev:De bästa mousserande ligger i nästan samma prisklass som billig skumpa, så jag fattar inte varför nån då skulle hellre välja mousserande.
Elvis skrev:Det beror lite på var man bor också. Om jag bodde i Kalifornien skulle jag absolut kunna tänka mig att ha Roederer Estate l'Ermitage som husbubbel.
CH skrev:Vad fick du pynta för den vi provade i november? var det 40 dollar?
Du får en chans att gissa vilka som äger Roederer Estate.Orpale skrev:Har Roederer Estate l'Ermitage något med Champagnehuset Louis Roederer att göra?
Orpale skrev:Har Roederer Estate l'Ermitage något med Champagnehuset Louis Roederer att göra?