Carinasomm
Medlem
Irländska Lusca var inte ens värd att koka sås på i min värld. Haha! Men kul att ha testat. Det finns fortfarande en halv flaska kvar för den som vill komma å testa
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
När jag såg den bilden tänkte jag direkt "@KockJohan måste ha varit med", och kunde snabbt konstatera att han var anmäld.En tung inledning...
Visa bifogad bild 15634
När jag såg den bilden tänkte jag direkt "@KockJohan måste ha varit med", och kunde snabbt konstatera att han var anmäld.
Nej för att det var två Chenin Blanc med varav en var Bellivière! En ensam Nicolas Joly kan någon annan vara skyldig till (t.ex. jag), men den kombinationen när det inte är en renodlad Chenin- eller Loire-provning...För att Winston var med? Det var faktiskt mitt vin, kände att jag ville ha med mig något utöver det vanliga den här gången. Kul att bjuda på lite finare viner ibland, samtidigt som jag fick stilla min nyfikenhet.
Eller du kanske menade Nicolas?
Det verkar vara många relativt långsökta ”höghöjsmotiveringar” med tanke på vinerna.Och om ni undrar varför en La Tyre kan kvala in på temat Hög Höjd:
"In 1990, in his constant search for the best terroirs, Alain Brumont noticed a large 10 hectare slope, completely uncultivated, located on the highest hill in the Madiran appellation (with an altitude of 260m)"
Det irländska vinet är faktiskt från den högst belägna kommersiella producenten på ön. Den enda kommersiella producenten mig veterligen iofs.Det verkar vara många relativt långsökta ”höghöjsmotiveringar” med tanke på vinerna.
Märks tydligt att majoriteten inte var champagnenördar. Loire och chenin härskar!Flight #1:
2008 Pol Roger Champagne Cuvée Sir Winston Churchill (2 röster)
2015 Bodega Colomé Sauvignon Blanc Lote Especial (1 röst)
1997 Nicolas Joly Clos de la Coulée de Serrant (3 röster)
1998 Domaine de Bellivière Coteaux du Loir Vieilles Vignes Eparses (4 röster)
Forman ligger i princip högst upp i Howell Mountain, tycker allt att det platsar.Det verkar vara många relativt långsökta ”höghöjsmotiveringar” med tanke på vinerna.
För övrigt verkar det ha varit en provning i min stil med oerhört fin bredd och många överraskningar!
Självklart platsar det, vilket alla andra tänkbara motiveringar gör också, till och med den branta backen som leder till Patrik och Carinas residens! Det jag menar är att jag är POSITIV till bredden och att ni valt att inte bara gå på det mest uppenbara (regioner och distrikt som är allmänt kända för hög höjd).Forman ligger i princip högst upp i Howell Mountain, tycker allt att det platsar.
2009 var detFantastiskt trevlig kväll! Vilken årgång var det på Jimenez Landi El Reventòn?
… eller är det lagring som härskar kanske?Märks tydligt att majoriteten inte var champagnenördar. Loire och chenin härskar!
Inte omöjligt, lite mognadstoner får många på fall!… eller är det lagring som härskar kanske?
riktigt kul att prova och kanske ett tecken på vad de yngre Jimenez-landi-vinerna kan utvecklas till.2009 var det
Hoppas jag interiktigt kul att prova och kanske ett tecken på vad de yngre Jimenez-landi-vinerna kan utvecklas till.