This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
du hinner säkert få tag på en DRC på auktion innan dess90% säkert men gärna inte PN-temat. De lyser kraftigt med sin frånvaro i min "källare"
Jag tänkte botanisera i varenda vinregion i Frankrike i sommar UTOM Bgndu hinner säkert få tag på en DRC på auktion innan dess
Om @MagnusH70 kommer med så tar vi "hans" tema - annars blir det pinot - tänk på att BdN är ok
Finns bra pinot i champagneJag tänkte botanisera i varenda vinregion i Frankrike i sommar UTOM Bgn
Kom igen nu @MagnusH70!
Vissa producenter i Alsace gör också seriös PN, t.ex. René Muré och Albert Mann. En årgång som 2015 (bra druvmognad) bör ha gett ovanligt bra PN i Alsace (men möjligen lite väl fläskiga torra vita viner), och förhoppningsvis finns de att köpa nu.Jag tänkte botanisera i varenda vinregion i Frankrike i sommar UTOM Bgn
Kom igen nu @MagnusH70!
Albert Mann!Vissa producenter i Alsace gör också seriös PN, t.ex. René Muré och Albert Mann. En årgång som 2015 (bra druvmognad) bör ha gett ovanligt bra PN i Alsace (men möjligen lite väl fläskiga torra vita viner), och förhoppningsvis finns de att köpa nu.
Går också att hitta PN i delar av Loire, bl.a. röd Sancerre.
PNJag är på! 15 september inskrivet i kalendern!
Markus Molitor Visserligen Spätburgunder från andra sidan gränsen men ändå! De flaskor jag har måste ligga minst fem år till Jag hoppas dock att jag kan komma över nåt äldre när jag besöker vingården i augusti?Albert Mann!
Jag är också på! Även jag har skralt med pinne men det ska nog gå att skaka fram något. Och kom ihåg, kreativa tolkningar give finns det alltid plats förÄr alla med på 15/9 då?
Det hade varit kul givetvis, får överväga saken närmare inpå, men har ni inte missat något? PN-temat var väl baserat på om @MagnusH70 inte skulle delta?@Mattias S är det inte dags för dig att släpa dig upp och ta med dig en PN som sällskap i Stockholm?
Det hade varit kul givetvis, får överväga saken närmare inpå, men har ni inte missat något? PN-temat var väl baserat på om @MagnusH70 inte skulle delta?
Exakt! Nu är temat:" Denna flaska vill jag dela med riktiga vinvänner"Det hade varit kul givetvis, får överväga saken närmare inpå, men har ni inte missat något? PN-temat var väl baserat på om @MagnusH70 inte skulle delta?
Exakt! Nu är temat:" Denna flaska vill jag dela med riktiga vinvänner"
så ännu större anledning för @Mattias S att besöka hufvudstaden den 15/9
Jag har nog varit lite off topic när ni diskuterat temat. Vad tänker ni för prisklass? Är det som vanligt 300kr+ och the sky is the limit? Eller ska det vara finare viner på denna provning? Krug? Winston? DRC?
BYOB-regler kan väl inte ändras med temat? Som @Daniel B skriver så har nog också jag några flaskor runt 300.- som jag bara vill korka upp i sällskap med likasinnade.Jag har nog varit lite off topic när ni diskuterat temat. Vad tänker ni för prisklass? Är det som vanligt 300kr+ och the sky is the limit? Eller ska det vara finare viner på denna provning? Krug? Winston? DRC?