This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag tycker Boulard gör hygglig vardagscalva och när man vill ha toppgrejer är Christian Drouin ofta ett säkert kort.
Calva är underbart! Lemorton är tveklöst min favoritproducent. Har tyvärr inte tips på enklare kran än whiskyexchange.com.
Drack så sent som för några timmar sedan deras 10åring. Otroligt intensiv och välbalanserat fruktig!
Visa bifogad bild 17490
Terroirvin tar hem i Sverige.Calva är underbart! Lemorton är tveklöst min favoritproducent. Har tyvärr inte tips på enklare kran än whiskyexchange.com.
Drack så sent som för några timmar sedan deras 10åring. Otroligt intensiv och välbalanserat fruktig!
Visa bifogad bild 17490
Tack! Ska ta och undersöka möjligheterna för privatimport.Terroirvin tar hem i Sverige.
Meddela gärna resultatetTack! Ska ta och undersöka möjligheterna för privatimport.
tack för tipsen @Daniel A och @tobbe81 - Tobbe - Dupont finns ju på SB men prisintervallet är 279-2499 kr. Var någonstans tycker du att kvalitetsgränsen går, vad skulle du kunna rekommendera för att prova Dupont innan man går på millessimerna?Dupont är en klar favorit här hemma hos mig, sitter nu och njuter en ikväll .Visa bifogad bild 17524
Oh! Blir sugen på bra calva... en absolut favorit. Tyvärr blir bättre brun sprit snabbt uppdrucken här hemma. Törstig fru...Det tog ju ett litet tag, men nu är privatimporten av Lemorton från Terroir genomförd. Ping @n_micke. Fungerade fint, men måste beställa sex flaskor (inte samma, och kan blandas upp med vin).
Köpte en Reserve, 10 ans och 1999a. Först ut blev:
Visa bifogad bild 21298
Supergott! Tillräckligt ung för att ha fruktig fräschör men med begynnande mognad för att ha lite kryddiga och murriga toner. Smaken är tämligen len (för att vara yngre brun sprit). Finstämd eftersmak. Päronen märks (notera Domfrontais på flaskan) genom någon form av elegans jag inte riktigt hittar i vanlig Calvados (är dock länge sedan jag drack calva senast). Mycket nöjd med det här köpet!
Here, here...förutom det sistnämnda!Oh! Blir sugen på bra calva... en absolut favorit. Tyvärr blir bättre brun sprit snabbt uppdrucken här hemma. Törstig fru...