Det är just det jag menar, att man själv måste lägga upp sina viner. Om man jämför med Cellartracker så finns de flesta vinerna i deras databas, de flesta läggs in av användare av systemet. Om jag måste skriva in mina viner OCH en andra användare även måste skriva in samma viner så blir det ett stort enskilt arbete som inte underlättar något. Som jag skrev tidigare, en snygg variant av Excel.
Vems satta kriterier gäller för dryckesfönster? Är det enbart min egna satta datum eller baseras det på samtliga användares? Vad det gäller innehav och hur länge det räcker finns redan den funktionen i Cellartracker.
Jag vill inte verka alltför negativ, det är bra att det utvecklas nya funktioner kring vinlagring men tyvärr kan jag ännu inte se något som är det lilla extra som behövs för att jag ska ta klivet över till ViniQ.
Hej,
Det stämmer att cellartracker har en större databas i nuläget.
De viner som läggs upp manuellt i ViniQ´s databas blir åtkomliga för samtliga användare, således på ungefär samma sätt som i cellartracker och alltså inget dubbeljobb.
Dryckesfönstret anger du själv, i kommande versioner kommer detta plockas ur databasen på de viner där dryckesfönster finns och komma upp som förslag (som går att ändra manuellt).
Och sedan är inte vårt mål att i första hand plocka användare från cellartracker utan att bygga ett enkelt system med funktioner som tillför mervärden. Vissa av dom kommer vara liknade andra system men oxå helt nya funktioner som vi tror kommer attrahera seriösa vinsamlare. Alla våra användare är välkomna att ge input på funktioner som man önskar så kommer vi att prioritera och införa det som är relevant i kommande versioner.
Tack för relevanta frågor och synpunkter - Rom byggdes inte på en dag