Poppis med champagne trots pengakris
Det är champagne som gäller - även i kristider.
En ny bubbelbar i Stockholm och en champagneklubb i Göteborg är bevisen.
http://vinvin.se/vvarticle/1.18266/cham ... r-trendigt
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Poppis med champagne trots pengakris
Det är champagne som gäller - även i kristider.
En ny bubbelbar i Stockholm och en champagneklubb i Göteborg är bevisen.
CH skrev:Jag var inbjuden till invigningen av Juhlins klubb I Göteborg men kunde inte gå eftersom jag korkat nog hade lovat bort mig på annat.
Men vad gör väll det, jag tycker det ska bli jätteroligt att få gå på examenskalas med frukt bål, kall buffe, bib, sånghäften och spex.
anders skrev:Hastigt sjuk... eller säg bara som det är, något bättre dök upp. Funkar så vida du inte har ett arv att vårda...
CH skrev:Nej det finns inget arv att vårda där men personen i fråga är kvinna
Elvis skrev:Att studentskor i vita klänningar lockar mer än Richard Juhlin är inte helt oförståeligt. 8)
v_skogh skrev:Någon som har en vinlista från Champagnebaren i GBG?
Champagneklubben som redan finns i Stockholm kommer att husera på Aveny 21, Göteborgs vinkällare, Basement och M2 enligt ett rullande schema.
Orpale skrev:Är det någon från forumet som kommer bli medlem i Juhlin klubb i GBG. Ni som är medlemmar i Stockholm hur tycker ni medlemskapet har varit? Hur är provningarna vilken typ av flaskor brukar han gå igenom varje månad? Framförallt är det prisvärt?
Jos skrev:Du sa prisvärt ;D
Orpale skrev:Ber tusen gånger om ursäkt för min hädelse :-[, hade ingen aning om att xxxxxxxx var som att svära i kyrkan på detta forum. Kan någon bilda mig om varför?
Hahaha ;DSjödin skrev:De e enkelt....
We just don´t do the "prisvärt" här... ;D
För att förklara saken lite utförligare så gillar de flesta av oss här inte hur ordet "prisvärt" används i dagspressen när det gäller viner. Vi är ganska överens om att det används för billigare (och därmed enklare) viner, som i regel premieras över de riktigt bra (och kostsammare) vinerna, vilket inte faller oss i smaken.Orpale skrev:Ber tusen gånger om ursäkt för min hädelse :-[, hade ingen aning om att xxxxxxxx var som att svära i kyrkan på detta forum. Kan någon bilda mig om varför?
Darth Angelus skrev:För att förklara saken lite utförligare så gillar de flesta av oss här inte hur ordet "prisvärt" används i dagspressen när det gäller viner. Vi är ganska överens om att det används för billigare (och därmed enklare) viner, som i regel premieras över de riktigt bra (och kostsammare) vinerna, vilket inte faller oss i smaken.
Men, gott folk, jag antar att vi får förlåta Orpale för den här gången.