lukastollig
Pudelfantast
WA (William Kelley) skrev igår att 168an är uppskjuten pga Corona.
Kanske bara gäller USA..?
Fått mail från ett antal firmor i UK om 168an idag, så där har den släppts i alla fall. Ungefär samma pris som SB.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
WA (William Kelley) skrev igår att 168an är uppskjuten pga Corona.
Kanske bara gäller USA..?
Jag frågade på bolis chatt igår och enligt dem är det fortfarande 167 på 75cl flaska.Någon som beställt vanliga flaskor ännu? 168?
Jag ursäktar mig i förväg men de gånger jag pratat med chatten har jag vetat mer än dem och då har jag i princip vetat 0 inför chatten.Jag frågade på bolis chatt igår och enligt dem är det fortfarande 167 på 75cl flaska.
Hämtade ut 2 st 168 på Gårda i Göteborg för ca 2 veckor sedan. Dessa var inte beställda utan plockades ifrån hyllan.""Jag frågade på bolis chatt igår och enligt dem är det fortfarande 167 på 75cl flaska. Henrik Denerin, 15 maj 2020""
Beställer man till Gbg är det fortfarande 167eme som kommer...
Fått mail från ett antal firmor i UK om 168an idag, så där har den släppts i alla fall. Ungefär samma pris som SB.
Vad kostar frakten där ifrån till Sverige?Jag köpte en låda den 20 maj och en till den 28 maj. Har inte sett lådorna jag har köpt med egna ögon, men ska ha anlänt till ett warehouse i London den 4 juni redo att skeppas till Sverige när jag vill.
Visa bifogad bild 20158
Se fraktkostnader enligt tabell, det är ganska olönsamt att "bara" skicka 6 flaskor. Så man får samla på sig ett gäng att ta hem samtidigt för att få ner kostnaden per flaska.Vad kostar frakten där ifrån till Sverige?
Ska bli kul att höra vad den får för omdömen.Jag köpte en Krug 168 i Luleå idag. De öppnade en kartong så det är kvar 5 flaskor på bolaget i stan.
Drack min på halvflaska häromveckan. Otroligt bra redan nu! citrus, grape, krita och härlig syra. Denna kan bli riktigt bra!Ska bli kul att höra vad den får för omdömen.
Detta kommer bli dyrtDrack min på halvflaska häromveckan. Otroligt bra redan nu! citrus, grape, krita och härlig syra. Denna kan bli riktigt bra!
Bara jag som tycker det är lite konstigt att de redan kommer ut med 2012 när de sålde 08 för 7-8 månader sen. försäljningen av 08 skedde i Sverige alltså efter de börjat degga 2012.Synes vara en stor laddning 2012 som ska räcka i ca 3 år och inte behöva allt för lång lagring.
http://www.the-buyer.net/tasting/wine/krebiehl-heidsieck-2012/
Vad är det som är konstigt?Bara jag som tycker det är lite konstigt att de redan kommer ut med 2012 när de sålde 08 för 7-8 månader sen. försäljningen av 08 skedde i Sverige alltså efter de börjat degga 2012.
Ja det är väl egentligen inte konstigt att den kommer men tycker att de borde ha väntat lite längre med den. Tycker väldigt många har gjort hoppet mellan 2008-2012 bara på några månader. Hade väl någon förhoppning om att CH skulle hålla sina lite längre.Vad är det som är konstigt?
Ja det långa hoppet är nog inte optimalt, men pengarna skall in!Ja det är väl egentligen inte konstigt att den kommer men tycker att de borde ha väntat lite längre med den. Tycker väldigt många har gjort hoppet mellan 2008-2012 bara på några månader. Hade väl någon förhoppning om att CH skulle hålla sina lite längre.