Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

Ejdern

Medlem
Pol Roger Sir Winston Churchill 2012 kommer att börjar rulla ut från och med månadsskiftet maj/juni. Kommer variera lite från butik till butik beroende på hur många flaskor varje enskild butik har. Någon som har fått kolla på när de börjar byta från Dompa 10 till 12?

Pol Roger Sir Winston Churchill 2012 kommer att börjar rulla ut från och med månadsskiftet maj/juni. Kommer variera lite från butik till butik beroende på hur många flaskor varje enskild butik har. Någon som har fått kolla på när de börjar byta från Dompa 10 till 12?
Nåt inlägg bakåt länkades en instagrampost som pratade om Dompa 12 i höst, men högst oklart i vilken del av världen, om det ens stämmer.
Kul med SWC 12, vad ligger den på?

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

Borde inte SWC gå som ett vanligt webbsläpp?

BallyJ

Medlem
Är den inte i fasta sortimentet? :confused:
Yes, den ligger i fasta sortimentet. Vi hade en diskussion för någon månad sedan gällande detta och frågade då importören. Det enda som händer är att årgången uppdateras på SBs hemsida, allt annat lika förutom att intresset för 2012 troligtvis kommer bli större än för 2009.

Thirsty

Smygnykterist
Yes, den ligger i fasta sortimentet. Vi hade en diskussion för någon månad sedan gällande detta och frågade då importören. Det enda som händer är att årgången uppdateras på SBs hemsida, allt annat lika förutom att intresset för 2012 troligtvis kommer bli större än för 2009.
Ja precis. Så fylls det på löpande under året så inget att stressa över.

Edit: finns att köpa för ca samma pris som på bolaget, för de som är sugna.

Ejdern

Medlem
Nåt inlägg bakåt länkades en instagrampost som pratade om Dompa 12 i höst, men högst oklart i vilken del av världen, om det ens stämmer.
Kul med SWC 12, vad ligger den på?
Den kommer att komma ut för samma pris som 2009an i och med att de rullar bara vidare så 1779 kr men skulle inte förvåna om de höjer priset snart.

Ja precis. Så fylls det på löpande under året så inget att stressa över.

Edit: finns att köpa för ca samma pris som på bolaget, för de som är sugna.
Vart finns den för samma pris som bolaget? har bara hittat dyrare ställen. ca 2000 kr är billigaste jag hittat hittills.

Magikern

Medlem
Någon som provat vilmart coeur de cuvee 2012?

Är nyfiken men samtidigt har jag en känsla av att vinet behöver minst 5 år till. Sen kan det ju hända att man uppfattar den som lite överskattad oavsett.

FredrikC

Medlem
Skönt att slippa hetsen vid släpp när SB bara byter årgång, men då vet man aldrig när de behagar uppdatera vid just mitt bolag.
Du kan ringa och höra med den depån som förser ditt bolag med just den champagnen vilken årgång de har hemma och hur många det är kvar och på så sätt få ett hum om när de är påväg :)

Elvis

Medlem
Någon som provat vilmart coeur de cuvee 2012?

Är nyfiken men samtidigt har jag en känsla av att vinet behöver minst 5 år till. Sen kan det ju hända att man uppfattar den som lite överskattad oavsett.

Generellt tycker jag att Coeur de Cuvée brukar vara bra som ung. Den vinner förstås på lagring men är normalt inte ett vin man måste vänta med att dricka.

Inte ens jag har provat Coeur de Cuvée 2012 än men jag har druckit Grand Cellier d'Or 2012 ett antal gånger och den var riktigt bra och tillgänglig redan som ung.

Magikern

Medlem
Generellt tycker jag att Coeur de Cuvée brukar vara bra som ung. Den vinner förstås på lagring men är normalt inte ett vin man måste vänta med att dricka.

Inte ens jag har provat Coeur de Cuvée 2012 än men jag har druckit Grand Cellier d'Or 2012 ett antal gånger och den var riktigt bra och tillgänglig redan som ung.

Jag tror knappt jag hittat någon recension på Coeur 12 faktiskt.

Jag frågade Franska Vinlistan om när vinet levereras och om det finns risk att det tar slut men inget svar hittills (efter fyra dagar). Levererar de hem med Best transport eller får man själv hämta paketet hos ett ombud? Jag hittade ingen info om det heller på deras sida.

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag gillar Vilmart men tycker annorlunda än Elvis i det här fallet. Jag tycker generellt att eken kan märkas ganska tydligt när de släpps, särskilt de olika varianterna av årgångs-Vilmart som lagras på små fat, så jag vill alltid lagra Vilmart. :)

mackan92

Medlem
Någon som förstår varför Provinum höjer priset på deras extra lansering av bla Heidsieck 2012?

Skiljer sig flaskorna åt?

upload_2021-5-27_10-10-46.png

upload_2021-5-27_10-10-59.png

Toppen