Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

mackan92

Medlem
Har ni sett champagnen.se att de säljer Selosse ?
Nån som vet vem som driver sidan och tar de extrema överpriserna?
10lax för Rosén som ex 🙃
Som hittat säg! Skulle vilja veta deras inköpspriser.

VinPris/flaskaPris/lådaTilldelning
Selosse Initial
6 299 kr​
37 794 kr​
24​
Selosse Rosé
10 299 kr​
61 794 kr​
24​
Selosse VO
7 499 kr​
44 994 kr​
12​
Selosse Substance
10 799 kr​
64 794 kr​
24​

stevie22002

Medlem
Som hittat säg! Skulle vilja veta deras inköpspriser.

VinPris/flaskaPris/lådaTilldelning
Selosse Initial
6 299 kr​
37 794 kr​
24​
Selosse Rosé
10 299 kr​
61 794 kr​
24​
Selosse VO
7 499 kr​
44 994 kr​
12​
Selosse Substance
10 799 kr​
64 794 kr​
24​
Ja, detta är helt sjuka priser! Galenskap!

Klas.

Medlem
Utan tvekan orimliga priser, men i alla fall ett sätt att få tag i Selosse. Vart vänder man sig annars? Inget som finns på SB direkt.

Sovereign

Medlem
LP GS No26

IMG_8981.jpeg

LeChat

Medlem
IMG_6866.jpeg

2012 Billecart-Salmon Louis Salmon Brut Blanc de Blancs

Inga kommentarer kring Billecarten på förra veckans webblansering. Vill minnas att den var lättfångad om man ville ha den. Har fått fina omdömen vad jag kunnat se och generellt så tycker jag att 2012 är en härlig årgång.

Bastardo

Medlem
Det finns mycket sällsynt champagne till extrapris hos Atomwine:
Coutelas "Cuvée Rebel" 6.0 Extra-Brut

Ett oerhört sällsynt vin, gentemot champagnefabriker som tillverkar tiotals miljoner flaskor …
Den här finns bara 958 flaskor, så det finns ingen chans att alla kompisar har en likadan butelj hemma. :D

Thirsty

Smygnykterist
Det finns mycket sällsynt champagne till extrapris hos Atomwine:
Coutelas "Cuvée Rebel" 6.0 Extra-Brut

Ett oerhört sällsynt vin, gentemot champagnefabriker som tillverkar tiotals miljoner flaskor …
Den här finns bara 958 flaskor, så det finns ingen chans att alla kompisar har en likadan butelj hemma. :D
"Idag dricker vi" tråden utan smaknoter? 👆🤷‍♂️

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Har ni sett champagnen.se att de säljer Selosse ?
Nån som vet vem som driver sidan och tar de extrema överpriserna?
10lax för Rosén som ex 🙃
Noterar att de använder en kunglig krona (alltså en sluten krona) i sin logotyp. För en svensk juridisk person skulle det faktiskt vara olagligt, som jag förstår det, och man kan undra vad i h-vete de sysslar med? Eftersom det är distanshandel vi pratar om så är det väl ett företag i ett annat EU-land som driver sidan, även om det sedan ägs av ett svenskt bolag, så då är jag lite mer osäker på det juridiska. Jag ska inte bete mig som IOGT-NTO & Systembolaget och anmäla dem för det, även om de säkert förtjänar det för sina överpriser på Selosse! ;)

Bastardo

Medlem
"Idag dricker vi" tråden utan smaknoter? 👆🤷‍♂️

Det blev kanske lite fel avdelning, men moderator får gärna lyfta mitt inlägg på rätt ställe, om det upplevs störande. Eller vill du kanske, att jag ska kopiera någon av smaknoterna? ;) Annars hittar du lätt flera stycken, om du söker på det här namnet:
2016 La Rioja Alta Viña Arana Gran Reserva.
Obs! Vinet har inte kommit till försäljning i Sverige ännu, men det är frågan om en oerhört bra årgång, och Arana har inte funnits så länge som även Gran Reserva på särskilt goda år, men vinfirman känner väl alla som har någonsin druckit rödvin från Rioja.

Thirsty

Smygnykterist
Det blev kanske lite fel avdelning, men moderator får gärna lyfta mitt inlägg på rätt ställe, om det upplevs störande. Eller vill du kanske, att jag ska kopiera någon av smaknoterna? ;) Annars hittar du lätt flera stycken, om du söker på det här namnet:
2016 La Rioja Alta Viña Arana Gran Reserva.
Obs! Vinet har inte kommit till försäljning i Sverige ännu, men det är frågan om en oerhört bra årgång, och Arana har inte funnits så länge som även Gran Reserva på särskilt goda år, men vinfirman känner väl alla som har någonsin druckit rödvin från Rioja.
Skumpa som smakar Rioja? :rolleyes:

Toppen