This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Som hittat säg! Skulle vilja veta deras inköpspriser.Har ni sett champagnen.se att de säljer Selosse ?
Nån som vet vem som driver sidan och tar de extrema överpriserna?
10lax för Rosén som ex![]()
Vin | Pris/flaska | Pris/låda | Tilldelning |
Selosse Initial | 6 299 kr | 37 794 kr | 24 |
Selosse Rosé | 10 299 kr | 61 794 kr | 24 |
Selosse VO | 7 499 kr | 44 994 kr | 12 |
Selosse Substance | 10 799 kr | 64 794 kr | 24 |
Ja, detta är helt sjuka priser! Galenskap!Som hittat säg! Skulle vilja veta deras inköpspriser.
Vin Pris/flaska Pris/låda Tilldelning Selosse Initial 6 299 kr 37 794 kr 24Selosse Rosé 10 299 kr 61 794 kr 24Selosse VO 7 499 kr 44 994 kr 12Selosse Substance 10 799 kr 64 794 kr 24
Bukowskis auktioner, Catawiki mm. Billigare än ovanståendeUtan tvekan orimliga priser, men i alla fall ett sätt att få tag i Selosse. Vart vänder man sig annars? Inget som finns på SB direkt.
Silja Line tog 362 euros för Initial när jag åkte till Helsingfors i Januari.Utan tvekan orimliga priser, men i alla fall ett sätt att få tag i Selosse. Vart vänder man sig annars? Inget som finns på SB direkt.
"Idag dricker vi" tråden utan smaknoter?Det finns mycket sällsynt champagne till extrapris hos Atomwine:
Coutelas "Cuvée Rebel" 6.0 Extra-Brut
Ett oerhört sällsynt vin, gentemot champagnefabriker som tillverkar tiotals miljoner flaskor …
Den här finns bara 958 flaskor, så det finns ingen chans att alla kompisar har en likadan butelj hemma.![]()
Noterar att de använder en kunglig krona (alltså en sluten krona) i sin logotyp. För en svensk juridisk person skulle det faktiskt vara olagligt, som jag förstår det, och man kan undra vad i h-vete de sysslar med? Eftersom det är distanshandel vi pratar om så är det väl ett företag i ett annat EU-land som driver sidan, även om det sedan ägs av ett svenskt bolag, så då är jag lite mer osäker på det juridiska. Jag ska inte bete mig som IOGT-NTO & Systembolaget och anmäla dem för det, även om de säkert förtjänar det för sina överpriser på Selosse!Har ni sett champagnen.se att de säljer Selosse ?
Nån som vet vem som driver sidan och tar de extrema överpriserna?
10lax för Rosén som ex![]()
"Idag dricker vi" tråden utan smaknoter?![]()
Skumpa som smakar Rioja?Det blev kanske lite fel avdelning, men moderator får gärna lyfta mitt inlägg på rätt ställe, om det upplevs störande. Eller vill du kanske, att jag ska kopiera någon av smaknoterna?Annars hittar du lätt flera stycken, om du söker på det här namnet:
2016 La Rioja Alta Viña Arana Gran Reserva.
Obs! Vinet har inte kommit till försäljning i Sverige ännu, men det är frågan om en oerhört bra årgång, och Arana har inte funnits så länge som även Gran Reserva på särskilt goda år, men vinfirman känner väl alla som har någonsin druckit rödvin från Rioja.
Skumpa som smakar Rioja?![]()
Alla andra butiker som säljer Selosse, står 2400 för initial om man har Pro https://www.wine-searcher.com/find/...t+champagne+france/1/-/-/ndbipe?Xsort_order=pUtan tvekan orimliga priser, men i alla fall ett sätt att få tag i Selosse. Vart vänder man sig annars? Inget som finns på SB direkt.