Pontus Palmenäs
Medlem
Vilka champagner på bolaget är bra prissatta jämfört med omvärlden? Om man bör handla på sig lite innan prishöjningen.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Priserna kommer öka lite sett till hur minimal skörden blev 2021 (för vissa) och att man tog beslut om liten skörd 2020.Nu var det just skörden 2021 som nämndes i omslaget och pga den skulle priset öka enormt.
Är det 2012 då? Det står 2012 på webben och på etiketten på hyllan, men på flaskan finns bara 2010, på mitt närmaste bolag. Man kan inte lita på SBs uppgifter tyvärr.34 stycken finns på Sveavägen
Ja det är 2012, tittar på flaskorna precis nu.Är det 2012 då? Det står 2012 på webben och på etiketten på hyllan, men på flaskan finns bara 2010, på mitt närmaste bolag. Man kan inte lita på SBs uppgifter tyvärr.
Här snackar vi proffsigt svar (klappar händerna).Ja det är 2012, tittar på flaskorna precis nu.
1999:- krug kommer kosta 2018:-Här snackar vi proffsigt svar (klappar händerna).
Någon som vet det nya priset från mars på dem?
Vi drack DP 2012 & 2010 i helgen , vi föredrog 2010! Så det är skillnad!Nån som sitter på stalltips var DP12 finns i lager i Stockholm? Varken personal i butik eller på supporten har den blekaste - ”det är väl ingen skillnad på 2010 och 2012?”
vart går man in för att kunna se nya 1mars priser , ur sortimentet ?1999:- krug kommer kosta 2018:-
Kul att den levererade! Jag blev besviken när jag testade den i somras, men den kanske behövde lite mer tid bara.Vi drack DP 2012 & 2010 i helgen , vi föredrog 2010! Så det är skillnad!
Väldigt nöjd med 2010, sett till årgången överpresterar DP. 2012 har varit klart bättre tidigare flaskor än vad denna var. 2012 borde vara den bättre i långa loppet!Kul att den levererade! Jag blev besviken när jag testade den i somras, men den kanske behövde lite mer tid bara.
Jacquesson är något av en vattendelare. Personligen är jag väldigt förtjust i den strama stilen Jacquesson brukar ha (med det sagt så är nummerserien ganska varierande från år till år, så ska väl inte säga alltför mycket om 2016-basen). Det är en förhållandevis seriös NV-champagne, och flera år på rygg gör mycket gott. Men frågar du t.ex. @Crist(al)ian 77 så får du nog tipset "köp något gott istället".Fick Mail om att man kan köpa lådor av Jacquesson via franska vinlistan. Bra grejer? Inte så inne på Champagne men brukar se dessa fladdra runt i sociala medier.
Tack för svar.Jacquesson är något av en vattendelare. Personligen är jag väldigt förtjust i den strama stilen Jacquesson brukar ha (med det sagt så är nummerserien ganska varierande från år till år, så ska väl inte säga alltför mycket om 2016-basen). Det är en förhållandevis seriös NV-champagne, och flera år på rygg gör mycket gott. Men frågar du t.ex. @Crist(al)ian 77 så får du nog tipset "köp något gott istället".
De flesta champagnefanatiker tycker att Champagne Demi-Sec (två av dina flaskor) inte smakar Champagne, eftersom den inte är torr.Tycker som oftast att Champagne smakar ... Champagne.
Men det blir nog bra till herrn , så slipper han få näsblodDe flesta champagnefanatiker tycker att Champagne Demi-Sec (två av dina flaskor) inte smakar Champagne, eftersom den inte är torr.
E. Michel i Vertus har en webbplats om man vill veta lite mer: http://www.emichel-champagne.fr/en/