LarsW
Medlem
Belle Epoque kom som 2011 ocksåWow krug kommer med 2011 istället för både 2009 och 2010.
Har någon av övriga stora hus släppt den årgången alls?
Eller är detta något skämt?
Visa bifogad bild 31490
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Belle Epoque kom som 2011 ocksåWow krug kommer med 2011 istället för både 2009 och 2010.
Visa bifogad bild 31490
Jag fattar inte hur de tänker, utöver girighet dvs.Wow krug kommer med 2011 istället för både 2009 och 2010.
Visa bifogad bild 31490
Girighet och girighet. De driver en verksamhet som naturligtvis ska gå med vinst. Däremot tror jag inte de skulle släppa en produkt de inte tror på. Krug har en urstark ställning på premiummarknaden och de har nog mer att förlora än att vinna på att släppa en årgång som är ett riktigt sänke. Jag antar de fått tag på vettigt druvmaterial trots den usla årgången. Med tiden får vi svar.Jag fattar inte hur de tänker, utöver girighet dvs.
Jag skulle tro att 2009 släpps som årgångsvin så småningom, kanske även 2010 (i synnerhet att Krug släpper 2011 ).
Kom på det sen också.tänkte bara på Pol Roger och dompaComtes har släppt 2011
Tack.Belle Epoque kom som 2011 också
Jag fattar inte hur de tänker, utöver girighet dvs.
Jag skulle tro att 2009 släpps som årgångsvin så småningom, kanske även 2010 (i synnerhet att Krug släpper 2011 ).
Känns som ett skämt i alla fallWow krug kommer med 2011 istället för både 2009 och 2010.
Visa bifogad bild 31490
Någon 2012a blir det väl inte!Kom på det sen också.tänkte bara på Pol Roger och dompa
Tack.
Visa bifogad bild 31491
Där är varför jag blir extremt förvånad att man släpper en årgång som 11 före både 09 och 10.
Jag drar till med chansningen att de skippar 09 å 10 å har dem i gc och nästa som kommer är 12an efter denna 11.
För att?Någon 2012a blir det väl inte!
Liten skörd. Allt gick till GCFör att?
Åfasen. Jag hade verkligen sett fram emot den.Liten skörd. Allt gick till GC
Krug will not release 2012 vintage - Decanter
Champagne Krug will not release a 2012 wine despite the ‘exceptional potential’ of the vintage, its chef de cave has said.www.decanter.com
Så sant! 2008 var väl än mindre skörd än 2012?!?Åfasen. Jag hade verkligen sett fram emot den.
Å andra sidan sa flertalet att 2008 inte heller skulle släppas så jag stänger inte dörren helt
Liten skörd. Allt gick till GC
Krug will not release 2012 vintage - Decanter
Champagne Krug will not release a 2012 wine despite the ‘exceptional potential’ of the vintage, its chef de cave has said.www.decanter.com
Har påpekats många gånger förut men behöver kanske påpekas igen: Krug prioriterar alltid Grande Cuvée framför Vintage. Det är inte bara marknadsföringssnack utan de visar i detta fall även att det gäller i praktiken. D.v.s. Vintage produceras i de årgångar när de både tycker att de kan avvara druvor från GC och de tycker att årgången funkar på egen hand.Så sant! 2008 var väl än mindre skörd än 2012?!?
Rimligt att börja med att köpa en jero från en okänd producent, ingen kommer ihåg en fegis!Någon som har koll på Charles Clément från Kåt dö Bar, hur är stilen?
Funderar på att köpa en NV jero.
Säkra alternativet är Roederer eller Polle men kul att våga lite men å andra sidan vill man inte ha 3 liter över....
Roederer känns ju given å andra sidan, höjd till 2700 från 2500 visserligen men känns ändå prisvärtNågon som har koll på Charles Clément från Kåt dö Bar, hur är stilen?
Funderar på att köpa en NV jero.
Säkra alternativet är Roederer eller Polle men kul att våga lite men å andra sidan vill man inte ha 3 liter över....
Mycket som försvann där, 2004 P2 och Dom Ruinart 2010 också. Spårlöst borta.Vet någon vad som har hänt med Dom Perignon Rosé 2009 som ska lanseras 18/4 (webblansering)? Den har försvunnit från Bolagets hemsida. :/
Väldigt mycket överlag som försvinner eller flyttas fram…Mycket som försvann där, 2004 P2 och Dom Ruinart 2010 också. Spårlöst borta.
Det betyder att förväntad leveranstid från LVMH har skjutits upp, däremot kan den återkomma till släppet 18/4 om den nu levereras i tid.Vet någon vad som har hänt med Dom Perignon Rosé 2009 som ska lanseras 18/4 (webblansering)? Den har försvunnit från Bolagets hemsida. :/
Bara att tacka och ta emot. Beställde själv två lådor nyligen efter att ha beställt två lådor 2012 när de fanns inne. Billigare literpris, senare deg och bättre årgång än nuvarande halvmagnum. Vill påstå att Vinunic nästan tvingande mig till köpVisa bifogad bild 31883
2013 Louis Roederer Vintage Brut Rosé Magnum (Deg. mars 2023)
Det är ovanligt att literpriset är billigare på magnum än halvmagnum. Tror dessutom att priset är väldigt bra internationellt sett. Med PI blir det 1489:- Bara att passa på!