This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Härlig idé, inte omöjligt att jag snor den och applicerar den på ett urval vin med större variation.Skickar en liten bild på min variant av julkalender. I min värld är det Champagnekalender. 24 härliga flaskor. En varje dag . Vet att det är overkill men man ska ha höga ambitioner .
Visa bifogad bild 2797
Härligt! André Jacquart kvällen före Lucia låter som en bra plan!Skickar en liten bild på min variant av julkalender. I min värld är det Champagnekalender. 24 härliga flaskor. En varje dag . Vet att det är overkill men man ska ha höga ambitioner .
Visa bifogad bild 2797
Nr 7 på den kommer slå resten med hästlängder! Men champagne är mer min stil
Varför det? kör champagne!Härlig idé, inte omöjligt att jag snor den och applicerar den på ett urval vin med större variation.
Det kan inte vara en slump att en ölback innehåller 24 flaskor och att julkalendern är 24 dagar!!
eller att två lådor ( 4 om man är champagnofil ) vin är 24 flaskor.
Eller 3 magnum...Finewine-tal: ett tal som endast är delbart med sig självt eller en hel- eller halvlåda vin.
6, 12, 18, 24, 30 osv.
Av någon anledning så blir jag inte förvånad att du skriver så.Varför det? kör champagne!
Vore kul att få veta vilka champagner du kommer dricka varje datum (även om man kan lista ut vissa från bilden).Skickar en liten bild på min variant av julkalender. I min värld är det Champagnekalender. 24 härliga flaskor. En varje dag . Vet att det är overkill men man ska ha höga ambitioner .
I kalendern finns en stor variation av olika typer och odlare.Vore kul att få veta vilka champagner du kommer dricka varje datum (även om man kan lista ut vissa från bilden).
Och vilken fick bli nr 24?I kalendern finns en stor variation av olika typer och odlare.
Bonnaire 1985, 1990, 2008, ver sacrum
Gatinois 1990
André Jacquart 2006 och rosé
RH Coutier Grand Vintages och 2005
Drappier 2008 och IV
Billecart NFB 2000
H. Billiot Cuveé Laetetia
Paul Dethune brut och 2005
Leclerc-briant divine 2002
Diebolt 1999
Vergnon Confidence 2008
Varnier-Fannier S:t Denis
Charlemange 2009
Leclapart LÁmateur LV08
Pol Roger 2000
Roger Brun 1992
Hatté Rose
Och vilken fick bli nr 24?
Det blir två på julafton har jag tänkt. Magnum har rätt och sen blir det en champagne som inte har släppts och som många väntar på, iallafall champagnenissar, vilken kan det vara?Ser ut som DV 1999!
Winston -02 såklart?Det blir två på julafton har jag tänkt. Magnum har rätt och sen blir det en champagne som inte har släppts och som många väntar på, iallafall champagnenissar, vilken kan det vara?