Jag har slutat att ta bilen ner till champagne och flyger endast nuförtiden, brukar checka in ca 50-60 flaskor per resa 1-3 gånger per år. Funkar hur bra som helst, jag har Samsonite Firelite mittenmodellen (5 st) och i den går det i 2 lådor champagne (dock inte två lådor med Bollinger med presentförpackning, fick jag lära mig förrgår) men i övrigt går de utmärkt inget övrigt emballage behövs. Vikten brukar hamna runt 23kg plus minus något kilo, inte haft några problem i incheck än. Singelflaskor, magnum, trälådor och annat har jag en väska i samma serie fast modell större som jag packar i. Brukar endast linda lite kläder och se till att flaskorna inte kan röra sig. Det man däremot ska tänka på är att värdet inte överstiger max ersättning man får av flygbolaget om väskan skulle försvinna. (Ligger runt 11-13k har jag för mig) Dumt att ha 2 lådor Cristal 08 i samma väska, bättre att sprida ut de lite
Ingen flaska som gått sönder än, har även transporterat en del stilla viner från USA på samma sätt utan problem. Är alltid lite kul att komma till incheck och checka in 7-8 kollin på mellan 150-175kg
Kom hem från champagne igår med 64 flaskor, varav 4 stilla viner och 2 magnum