Gladekocken
Medlem
Tror inte på någon jätte höjning med visst,passerar nog 1800
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Flyg eller båt? Var?
Måste börja kolla med Stockholmskontakterna vem som ska åka över... Det där är ju 1000 spänn plus billigare än Vinunic...
Inte riktigt Betalade 4995:- hos VinunicMåste börja kolla med Stockholmskontakterna vem som ska åka över... Det där är ju 1000 spänn plus billigare än Vinunic...
Pinsamt. Jag bokade också en men hade 5499:- i mitt huvud... Nu måste jag skynda mig och bränna de 500 kronorna som jag "tjänat" på något annat!Inte riktigt Betalade 4995:- hos Vinunic
Om du menar med RS restsocker, så nej. Det handlar om Dosage, tillsatt sockerÄr det vanligt att så här fin champagne innehåller så pass mycket RS? Visserligen är syran ganska högt också, men ändå.
Tack Mouton, tänkte väl det, enligt beskrivningen verkade champagnen inte så ’söt’ ändå. Befintlig mängd socker i vinet måste vara således mycket mindre. Hur som helst, jag gillar mest blanc de blancs champagne, av det lilla jag har provat genom åren. Helst med årgång, så klart. Men det finns inte så ofta tillfällen att jag kan unna mig sånt, fast det kan finnas godbitar under 400 spänn också. OM man inte är någon kännare.Om du menar med RS restsocker, så nej. Det handlar om Dosage, tillsatt socker
Nej det är ju tyvärr ett faktum att drycken ifråga är aningens dyr, för att inte säga överprisatt. För att dricka Cristal, eller Selosse Krug eller nån annan prestige, kan ni ju alltid gå ihop i ett provgäng och dela kostnaden.. Jag lovar dig, när du besviken knallar hem på kvällen(undrandes vad du betalt för) är det en rätt skön känsla att andra va med och delade på smällenTack Mouton, tänkte väl det, enligt beskrivningen verkade champagnen inte så ’söt’ ändå. Befintlig mängd socker i vinet måste vara således mycket mindre. Hur som helst, jag gillar mest blanc de blancs champagne, av det lilla jag har provat genom åren. Helst med årgång, så klart. Men det finns inte så ofta tillfällen att jag kan unna mig sånt, fast det kan finnas godbitar under 400 spänn också. OM man inte är någon kännare.
Båt, frekvent pendlande mellan Helsingfors och Stockholm för renovering har sina fördelar.Flyg eller båt? Var?
Överprisatt ger normalt en marknadseffekt, dvs minskad försäljning. För exempelvis Selsosse så överstiger ju istället efterfrågan tillgången.Nej det är ju tyvärr ett faktum att drycken ifråga är aningens dyr, för att inte säga överprisatt. För att dricka Cristal, eller Selosse Krug eller nån annan prestige, kan ni ju alltid gå ihop i ett provgäng och dela kostnaden.. Jag lovar dig, när du besviken knallar hem på kvällen(undrandes vad du betalt för) är det en rätt skön känsla att andra va med och delade på smällen
Överprisatt ger normalt en marknadseffekt, dvs minskad försäljning. För exempelvis Selsosse så överstiger ju istället efterfrågan tillgången.
... i första led, kanske ska tilläggas.Med en strikt nationalekonomisk definition blir DRC underprissatt...
Korrekt definition om man skriver på Ekonomistas men knappast på ett vinforum. Utgår från att alla sätter prissättningen i relation till kvalitén på vinet och inte efterfrågan.
Med en strikt nationalekonomisk definition blir DRC underprissatt...
Kanske prislappen på 2.290 NOK som påverkar?Verkar finnas gott om Cristal 2008 i Norge. Finns i 18 butiker. Inte lika poppis där som här tydligen.
Kanske det. Frågan är då, hade det sett likadant ut i Sverige om en flaska kostat nästan 2500?Kanske prislappen på 2.290 NOK som påverkar?