champagne_per_se
Medlem
Alltså, Cellartracker är bra för mycket här i vinvärlden, men drickfönster är inte den mest precisa funktionen jag hittat (dvs vi användare slarvar ). Hur gör ni, var hittar du bra information (förutom att själv prova dig fram)? När jag någon gång i halvåret brukar inventera, uppdaterar jag mitt visuella system (färgade gummiband ) för flaskförvaringen. Men varken ’startdatum’ eller ’slutdatum’ känns särskilt relevanta i CT. Just nu tycker CT att jag har 200 viner jag borde börja dricka. Man kan ju bli stressad för mindre...men som tur är, är det inte så illa i verkligheten. Att inte NV Champagne funkar så bra, baserat på olika inköps/deg.datum, kan jag förstå. Men hur kan det gå så dåligt för stilla röda/vita tex? Vad har ni för alternativa källor för riktlinjer/översiktliga bedömningar för lagerhållning? Iaf så att man kan grovbedöma, innan man själv får finkalibrera medelst provning
(hittade inga bra trådar vid sökning så hoppas på lite kunskapsspridning här. några distrikt/producenter/årgångar kan man ju hålla koll på, men inte alla...)
(hittade inga bra trådar vid sökning så hoppas på lite kunskapsspridning här. några distrikt/producenter/årgångar kan man ju hålla koll på, men inte alla...)