Anders Landström
Medlem
John Gilman, amerikansk skribent. Jag har inte tillgång till hans artiklar men drickfönster kommer in på mina viner.Vad är "view from the cellar"?
Exempel (se nästan längst ner)
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
John Gilman, amerikansk skribent. Jag har inte tillgång till hans artiklar men drickfönster kommer in på mina viner.Vad är "view from the cellar"?
Hans datum kommer inte upp för mig.John Gilman, amerikansk skribent. Jag har inte tillgång till hans artiklar men drickfönster kommer in på mina viner.
Exempel (se nästan längst ner)
Visa bifogad bild 22738
Hans datum kommer inte upp för mig.
Du har väl betalversionen antar jag så svårt att veta hur det ser ut utan den??? Eller?
Fast det står ju att det är en feature för premium-members? Så den gäller väl inte för de som inte betalar? Eller fattar jag helt fel nu?
Community Drink Dates (help). Best enjoyed between 2021 and 2035 (Based on 4 user opinions)
Det gäller endast för de som betalar. Vilket jag görFast det står ju att det är en feature för premium-members? Så den gäller väl inte för de som inte betalar? Eller fattar jag helt fel nu?
edit: har ett gammalt konto jag inte använder och inte betalar för och där verkar drinking window baseras på vad användarna angett.
jaha då är vi överens. Men trodde ursprungsfrågan handlade om vad drinking window för icke betalande baserades på - sorryDet gäller endast för de som betalar. Vilket jag gör
Vad är det som säger att infon från CT inte är bra/korrekt!?Mmm köper det resonemanget. Men en PR-09 Rose får bara drickas mellan 2019-2022 enl CT.... Var hittar du bra info? Att söka på varenda producent/årgång manuellt eller
försöka hitta varje flasksort på olika vinskribenters sidor gör ju att man får sluta med dagjobb...iaf när man spridit sin lilla samling tunt över hela världen
Vad är det som säger att infon från CT inte är bra/korrekt!?
Supermycket bra input från dig Anders ! Förstår dock inte denna. View from the cellar ser ut som en betaltjänst i sig (med 2month free trial). Du köper alltså inte John Gilmans tjänst men får upp hans betyg ändå? ”co-subscribers can see reviews and scores in their cellar”. jag tolkar det som att man måste vara prenumerant av hans tjänst, utöver betalande CT medlem. Eller vad menar du med aktivera kanaler? Under ’my subscriptions’ kan jag bara välja mellan ’disable’ eller ’start free trial’ på View from the cellar. Gratistjänster ser ut att börja från FineWine och neråt. Övriga är betaltjänster i sig, Vinous tom PinotReport. Eller missförstod jag något?
Lustigt att våra CT skiljer sig. Min menar 2019-2022Tror tricket är att vara noggrann när man lägger in vinet och ange ett eget dricksfönster. Över tid så löser det sig. Som ditt exempel med Pol Roger Rosé. Snitt bland kritiker är till 2026. Tror det är en ok bedömning då 2009 är rätt tillgänglig. Men sedan kommer det där med din smak
Visa bifogad bild 22737
Visa bifogad bild 22748
Lustigt att våra CT skiljer sig. Min menar 2019-2022
Tror tricket är att vara noggrann när man lägger in vinet och ange ett eget dricksfönster. Över tid så löser det sig. Som ditt exempel med Pol Roger Rosé. Snitt bland kritiker är till 2026. Tror det är en ok bedömning då 2009 är rätt tillgänglig. Men sedan kommer det där med din smak
Visa bifogad bild 22737
Oj! Ja ok det där var inte bra..., jag skulle kunna komma förbi och hämta upp de där som passerat bäst-före för länge senTror man ska ta de som en indikator och anpassa till egen smak och erfarenhet. Som allt vad gäller vin
Eller kanske jag ska helt enkelt vaska lite flaskor för att få bättre plats . Dessa har ju bäst före som passerats för länge sedan
Visa bifogad bild 22743
Sunt förnuft och möjligen lite, med betoning på lite, erfarenhet?Vad är det som säger att infon från CT inte är bra/korrekt!?
Supermycket bra input från dig Anders ! Förstår dock inte denna. View from the cellar ser ut som en betaltjänst i sig (med 2month free trial). Du köper alltså inte John Gilmans tjänst men får upp hans betyg ändå? ”co-subscribers can see reviews and scores in their cellar”. jag tolkar det som att man måste vara prenumerant av hans tjänst, utöver betalande CT medlem. Eller vad menar du med aktivera kanaler? Under ’my subscriptions’ kan jag bara välja mellan ’disable’ eller ’start free trial’ på View from the cellar. Gratistjänster ser ut att börja från FineWine och neråt. Övriga är betaltjänster i sig, Vinous tom PinotReport. Eller missförstod jag något?
Självklart ska man betala! Jag själv har Decanter och får då deras drickfönster som default vilka jag tycker är bra. Annars lägger jag alltid in ett eget när jag loggar in ett nytt vin.Korrekt, då den tar in drickfönster från "View From the Cellar"
Sedan tycker jag att man ska betala om man har ett antal flaskor
Inlägget handlade eg inte om CT (som jag betalar för) utan vilka andra källor / på vilka andra sätt ni bedömer i) när det är dags att börja prova viner ni ligger på ii) när det börjar närma sig peak. Har man som jag lite spretig stil, så är det många regioner, druvor, producenter och årgångar att hålla koll på. Champagne har jag rätt hygglig koll på. Napa, Priorat, Cape Region etc har lite lite mindre koll på och sökte lite stöd i hur ni gör för att inte behöva handjaga vin för vin. Jag är inte lika klassiskt lagd eller för den delen lika välinformerad som @vintomas . Men jag har fått många bra inspel och tankar so far. Fortsätt gärna dela med er hur ni gör för att hålla koll, om man vill ha komplement till användargenererade drickfönster i CT. Och tack vare @Anders Landström har jag fått lite bättre input i CT också nu när VftC aktiverades och jag signade upp mig på lite andra subscriptions jag inte kände till.