kayaker
Cyklist
Det blir intressant att se om man får några flaskor då...Rieslingen står redan som slut hos leverantör
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det blir intressant att se om man får några flaskor då...Rieslingen står redan som slut hos leverantör
Nygårdsbrunellon borde man kanske kalla den. La tenuta nuova=nya gårdenNice! Vi körde deras instegs-BdM på Stockholmsprovningen för någon månad sedan, och den var riktigt vass. Jag kan bara tänka mig hur jäkla bra Tenutan kommer vara, men tålamod är väl det som krävs antar jag! =)
Sluta nu, jag har sånt jäkla köpstopp nu och ändå vet jag att jag måste ha en låda av den där jäkla Philiponaten.Blev en låda Philipponnat BdN 2008 från FV.
God nu - God i många år till.
Det är ju ofta förmånligt att ta ett lån för att investera.Mm jag räknar frenetiskt för att hitta luckor i min vinbudget! Varför släpps alla mina "måsten" samtidigt!?
Hösten är hemsk, det är bara en ända lång plåga av massa god skumpa som man måste ha och inte har råd med.Mm jag räknar frenetiskt för att hitta luckor i min vinbudget! Varför släpps alla mina "måsten" samtidigt!?
Där är det verkligen mycket att göra på hösten!Hösten är hemsk, det är bara en ända lång plåga av massa god skumpa som man måste ha och inte har råd med.
Min nästa hobby ska bli att samla på kottar.
Läste denna och beställde också ett par buteljer, fyndvarning utfärdad.Aj, hann i alla fall beställa 2 PN på chans.
Jo, förstås, men mitt andra alternativ var att samla på stenar vilket är ännu värre, då är det säsong året runt.Där är det verkligen mycket att göra på hösten!
Nja, för eller senare kommer du vilja ha italienska enkottar odlade på hög höjd i sydvästläge. Den unika terroiren i yttre Mongoliet skapar för övrigt några av de mest fantastiska kottarna i världen men smakar det så kostar det.Jo, förstås, men mitt andra alternativ var att samla på stenar vilket är ännu värre, då är det säsong året runt.
-Och även om andrahandsvärdet på kottar är relativt lågt så är ju även investeringskostnaden bra nära noll.
Finns sökfunktionen "nedsatt pris" fortfarande på SBs hemsida? Jag kan inte hitta den, men å andra sidan är det inte mycket som jag hittar på den nya sidan. Var kan man annars hitta information om flaskor som har blivit nedsatta?Någon som har testat dessa prissänkta viner?
Från 209 kr till 99 kr
August Kesseler N Pinot Noir 2011,
Från 479 kr till 199 kr
August Kesseler Rüdesheim Berg Schloss Riesling Erstes Gewächs, 2011
Fick det via nyhetsbrev så tyvärr ingen ledtråd där. Hittar inte heller den funktionen längre.Finns sökfunktionen "nedsatt pris" fortfarande på SBs hemsida? Jag kan inte hitta den, men å andra sidan är det inte mycket som jag hittar på den nya sidan. Var kan man annars hitta information om flaskor som har blivit nedsatta?
Mmm, eller Tasmanska sidenkottar odlade i avföring från dvärgenhörningar... Varför har jag inte hållit på med kottar hela tiden. Hejdå vin.Nja, för eller senare kommer du vilja ha italienska enkottar odlade på hög höjd i sydvästläge. Den unika terroiren i yttre Mongoliet skapar för övrigt några av de mest fantastiska kottarna i världen men smakar det så kostar det.
Köpstopp gäller aldrig Champagne!Sluta nu, jag har sånt jäkla köpstopp nu och ändå vet jag att jag måste ha en låda av den där jäkla Philiponaten.
Spot on!Nja, för eller senare kommer du vilja ha italienska enkottar odlade på hög höjd i sydvästläge. Den unika terroiren i yttre Mongoliet skapar för övrigt några av de mest fantastiska kottarna i världen men smakar det så kostar det.
Du har missförstått! I reglerna står det klart och tydligt att man skall utropa "köpstopp" så ofta det bara går så länge man bryter löftet sekunden efter.Köpstopp gäller aldrig Champagne!
Tror till och med det står i det finstilta på Finewines regler.
Och gör det inte det så borde det göra det
Har själv köpstopp så jag har bara inhandlat 12 flaskor denna månad.Du har missförstått! I reglerna står det klart och tydligt att man skall utropa "köpstopp" så ofta det bara går så länge man bryter löftet sekunden efter.
Du ser, mitt resonemang verkar stämma!Har själv köpstopp så jag har bara inhandlat 12 flaskor denna månad.
Vilket får betraktas som ett bra köpstopp.
Jag ser det så här:Du ser, mitt resonemang verkar stämma!