Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Fick leverans för ett tag sedan av min 3 x Vilmart Cdc från Franska Vinlistan.. Paketet kändes oroväckande lätt och när jag sedan öppnade såg att det mycket riktigt endast låg 2,1 flaskor i kartongen samt en lapp från DHL att de råkat slå sänder en flaska.
Sorgen kände inga gränser. Molnen hopade sig, fåglarna slutade sjunga och jag funderade länge på att ringa in några gråterskor från Nord Korea för göra denna olycka rättvisa.

Tog dock mitt förnuft till fånga och mailade Jan på Franska vinlistan. Fick snabbt svar att detta skulle lösas. Nu, någon vecka senare, ligger alla 3 flaskor hemma i tryggt förvar.

Exemplarisk service från deras sida! Hatten av och 5 / 5 poäng på kundbemötande.

Visa bifogad bild 7026
2,1 flaskor av Vilmart Cdc
Tekniskt sett gick du ju plus, underskatta aldrig värdet av den där lilla metallploppen på toppen av korken på den trasiga flaskan. Finns ju otroligt massa fanatiska samlare som gör vad som helt för att komplettera sin "plopptavla"...

Alpha

Medlem
Någon som har en åsikt om dagens släpp av Caviste? Känner ej till Pehu Simonet sedan tidigare men funderar på att beställa två lådor. Bu eller bä?

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Någon som har en åsikt om dagens släpp av Caviste? Känner ej till Pehu Simonet sedan tidigare men funderar på att beställa två lådor. Bu eller bä?

Jag köpte en låda på chans :) Daniel sa att det var en odlarskumpa med blandat betyg på CT. Jag resonera som så att det kan vara kul att fortsätta prova Cavistes viner då det varit personligen uppskattade tidigare!

Alter Ego

Medlem
Jag köpte en låda på chans :) Daniel sa att det var en odlarskumpa med blandat betyg på CT. Jag resonera som så att det kan vara kul att fortsätta prova Cavistes viner då det varit personligen uppskattade tidigare!
Beställde också en låda, bra att ha till semestern...

Alpha

Medlem

Håller med så jag lade också in en beställning, vore kul att höra vad ni andra tycker om lådan framöver.

Daniel A

Administratör
Jag kan knappt bärga mig! Det är en suddig men väldigt glad Daniel som speglas i flaskan!
LwIW56q.jpg

2012 Alto Moncayo, Aquilon
2013 Alto Moncayo, Veraton

I slutändan blev det två flaskor Aquilon. Kände att en sjättedel av den svenska allokering fick räcka. :D Första flaskan kommer drickas väldigt snart; andra flaskan ska få lugna ner sig några år.

Alpha

Medlem
Dagens leverans från SoloBarolo. Tog exakt en vecka från lagd beställning till att det plingade på dörren. Bara gott att säga om dem, rekommenderas.
Angående vinerna så har jag endast druckit Ballarin tidigare, då till en vildsvinsragu vilket var en fin kombination. Minns det dock som rätt skarpt efter att maten var avslutad. Bör lagras men då jag inte har någon bra sådan funktion igång så lär de vara slut innan 2016 är detsamma.

3x Battista Borgogno Barolo Cannubi 2011
3x Costa di Bussia Barolo 2011
3x Ballarin Barolo Tre Ciabot 2011

IMG_3232.jpg

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ursäkta lite OT!
Men vinskatt betalar man in själv alltså, eller?
-Ja, den betalar man själv, har hört talas om att det finns dem som glömt av misstag men annars är det väl cirka 20 spänn per flaska i skatt och moms om jag minns rätt...

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Redo att drickas? Antar att den även kan ligga länge.
Jag provade riserva 2006 i januari och den är åt både och hållet. Antingen dricker man för man gillar när det är lite motstånd eller så väntar man 5-15 år och njuter det lite rundare. Jag personligen gillade det skarpt men om jag köper några flaskor kommer jag nog låta dom ligga ett gäng år.

Bastardo

Medlem
Visa bifogad bild 7135
Ett gäng sköna syditalienare från xtrawine.com. Bra priser, billig frakt och snabb leverans.
Tack för tipset, Fredrik L!
Vilka underbara viner de har … :) Tänkte beställa ett gäng viner till sommarens begivenheter! ;) Och man behöver verkligen inte ruinera sig för att skaffa goda viner. Kanonbra att man kan söka efter pålitliga recensioner också!
En fråga bara: använder du kortet eller kör du med PayPal? Och är PP gratis eller kostar det något? (I fall du har koll på sånt.)

kayaker

Cyklist
Vilka underbara viner de har … :) Tänkte beställa ett gäng viner till sommarens begivenheter! ;) Och man behöver verkligen inte ruinera sig för att skaffa goda viner. Kanonbra att man kan söka efter pålitliga recensioner också!
En fråga bara: använder du kortet eller kör du med PayPal? Och är PP gratis eller kostar det något? (I fall du har koll på sånt.)
PayPal är normalt sett gratis. Butikerna brukar ta kostnaden. Om du betalar till någon mer privat så finns det olika sätt för att välja vem som får ta kostnaden.

Fredrik L

Medlem

Jag betalade med kort utan problem.

Toppen