This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Helt rätt, så gör jag alltid. Inför vinprovningar och fester behöver man beställa fyra veckor i förväg, så att man kan beställa om. Finns inga andra e-handlare än Systembolaget som hanterar sina kunder så här. Beställde jeroboam-champagne fyra veckor innan en 40-årsfest. Först Deutz som naturligtvis ej gick att få leverans av. Två veckor kvar, så jag beställde en Palmer. Två dagar innan festen fick jag reda på att den ej gick att leverera. Importören satte sig då i en bil och åkte runt till restauranger i Göteborg för att hitta flaskor, utan resultat.Av ren princip så bör man alltid låta bli att hämta ut flaskor som har felaktig årgång så att beställningen blir returnerad till importören.
Är det verkligen alltid importörernas fel? Jag har fått intrycket att leverantören ber SB om att göra ändringen, men det är ingen garanti för att det faktiskt blir gjort. Någon som vet hur det fungerar rent tekniskt?Att importörerna beter sig på detta viset tycker jag är under all kritik, särskilt när de gäller så exklusiva flaskor.
Vi som konsumenter har ju aldrig kontakt med leverantörerna, vilket innebär att det alltid är Systembolagets fel när vi drabbas. Har de sedan problem med leverantörerna så är det deras problem. Enklaste lösningen är att de slutar att tillåta att fel viner når konsument.Är det verkligen alltid importörernas fel? Jag har fått intrycket att leverantören ber SB om att göra ändringen, men det är ingen garanti för att det faktiskt blir gjort. Någon som vet hur det fungerar rent tekniskt?
Är det verkligen alltid importörernas fel? Jag har fått intrycket att leverantören ber SB om att göra ändringen, men det är ingen garanti för att det faktiskt blir gjort. Någon som vet hur det fungerar rent tekniskt?
Jag trodde att de bara kunde begära ändringen genom leverantörsportalen, men det kanske är något som ändrats relativt nyligen?Leverantören har tillgång till en leverantörsportal där de kan uppdatera de här värdena.
Jag trodde att de bara kunde begära ändringen genom leverantörsportalen, men det kanske är något som ändrats relativt nyligen?
Ja det stämmer ju att detta skall göras av leverantören via leverantörsportalen men från en konsumentsynvinkel så tycker man att återsförsäljaren som säljer, listar, levererar och tar marginal på produkten OCKSÅ borde vara intresserad av att ha rätt information i sitt system eller ? Egentligen säger detta förfarande ju allt om hur oviktigt BS är för både leverantörer och SB (som ju egentligen inte vill ha det men tvingades ha det av EU). Alla vill in på fasta sortimentet för det är där man kan tjäna pengar och få snabb spridning och försäljning. BS har så många nackdelar för de små levantörerna och är så trögarbetat att man bara suckar djupt.Leverantören har tillgång till en leverantörsportal där de kan uppdatera de här värdena.
Var köpte du dessa?
Menar du att det saknas barolo i din källare?Var köpte du dessa?
Var köpte du dessa?
Lyckades klicka till mig några CHAMPAGNE GOSSET 15 Ans.
Lyckades också plocka 2 stycken. Läste någonstans att kvoten skulle vara 1 per person, men tydligen ändrades detta. Ska bli spännande att testa!Lyckades klicka till mig några CHAMPAGNE GOSSET 15 Ans.