kayaker
Cyklist
Räknas Côte-Rôtie som Champagne eller sprit?Det där var ju bara champagne och sprit ju, räknas knappt mot köpgränser, eller?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Räknas Côte-Rôtie som Champagne eller sprit?Det där var ju bara champagne och sprit ju, räknas knappt mot köpgränser, eller?
Senast jag drack nått från e Guigal så var det som att tugga på druvkvistar, så sallad kanske?Räknas Côte-Rôtie som Champagne eller sprit?
Fick själv en låda Chentillons men tyckte de sa att det kommer en sändning till i nästa veckaFick nöja mig med en låda Beaucastel 2013 bara för att det är dotterns årgång... Fan vad det suger att man inte var på plats så man fick lite Chentillons...
Nollåttan håller väldigt hög kvalitet, efter att ha fått den till en sparrismeny i Reims var jag tvungen att köpa en låda magnum och en låda halvmagnum.Var över till Tallinn i helgen, för att frugan har sett att dom har en bra julmarknad där.
Så vi tog båten över, och påvägen tillbaka till båten hamnade vi på en sån där gränshandel, hittade lite smått och gott från några producenter jag gillar lite enklare viner bara.
Men det som stack ut var en taittinger 2008 för 327 kr, har faktiskt bara provat deras NV tidigare så hut brukar deras vintage gå?
Fick bara tag på en flaska så blir nog till att lägga undan den ett antal årNollåttan håller väldigt hög kvalitet, efter att ha fått den till en sparrismeny i Reims var jag tvungen att köpa en låda magnum och en låda halvmagnum.
Bra pris, köp och njut nu eller spara länge!
Missade tyvärr att få någon vettig bild på flaskan, var en flaska som Anselme som tagit med den från sin privata källare, skulle kunna ha varit "bara" en millesime 2002.
Får kolla med CH, han var lite bättre med kameran, jag hade fullt upp att njuta av tryffelmenyn
Ja tyvärr så bjöd Anselme oss bara på en vanlig 2002 magnum
Hur kommer det sig? Hade du köplats eller bokad plats? Har aldrig varit med om att man blivit nekad bokad plats på webblansering.Fan blev nekad både Ridge Monte Bello och Vosne-Romanée Sylvain Cathiard på webblanseringen
Ja det är en första gång för mig också. Jag bokade i förra veckan (samma dag som släppet). Idag fick jag 2 mail båda med rubrik:Hur kommer det sig? Hade du köplats eller bokad plats? Har aldrig varit med om att man blivit nekad bokad plats på webblansering.
Avgå alla! -Fast mest Magdalena Gerger!Jag vill överklaga deras beslut...
Kul! Varför bara 2?Två flaskor Pierre Péters Cuvée Spéciale Les Chetillons 2008 på dagens "extrasläpp" på Systembolaget PK-huset. Fick inte köpa fler.