This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jos skrev:Om jag ska vara petig, hålla ovanför eller under...?
Viste inte att han gjort växthusvin så pass länge men du får set positivt, du kan säkert göra en ok vinigrette på den...för den lär säkert ha varit det, vinäger, ett bra tag..Skumpagne skrev:arvet från farfar en flaska åkesson -98 : spännande....
johan1279 skrev:Viste inte att han gjort växthusvin så pass länge men du får set positivt, du kan säkert göra en ok vinigrette på den...för den lär säkert ha varit det, vinäger, ett bra tag..
johan1279 skrev:Viste inte att han gjort växthusvin så pass länge men du får set positivt, du kan säkert göra en ok vinigrette på den...för den lär säkert ha varit det, vinäger, ett bra tag..
Nu är jag ingen expert på svenskt men är det inte åkesson och westernvin som odlar i växthus....möjligt att de kanske köper druvjuice också ?Anders Landström skrev:Detta vin är väl på köpta druvor. Vänta dig ingen större upplevelse.
Är hyfsat säker på att de första årgångarna av Åkesson var baserat på importerade druvor. Men jag är ingen direkt expert jag heller ;Djohan1279 skrev:Nu är jag ingen expert på svenskt men är det inte åkesson och westernvin som odlar i växthus....möjligt att de kanske köper druvjuice också ?
Dovberg skrev:Fick hem två beställda Comte George de Vogue Bonnes Mares -08, från systembolaget. Hur är det med årgången? Kräver lång tid i källaren? Blir väl en långkörare för båda med tanke på årgång och område.
Anders Landström skrev:En låda 2000 Pol Roger Winston Churchill , magnum.
Mkt trevligt inköp och du måste ha en väldigt snedvriden bild på köpstoppAnders Landström skrev:En låda 2000 Pol Roger Winston Churchill , magnum.
Eller så är det vi andra som har det! ;Djocke skrev:Mkt trevligt inköp och du måste ha en väldigt snedvriden bild på köpstopp
Silenos skrev:Jag har syskonvinet och tanken är mitten av tjugotalet för första flaskan. Jag försöker glömma bort att jag har dem överhuvudtaget.
jocke skrev:Jag försöker ha köpstopp men klarar bara några dagar i taget, typ. En trevlig samling flaskor kom idag
2 st 1998 Pommery Louise
1 st 1972 Clicquot Anniversary Cuvée
2 st 80 talet Charles Heidsieck
1 st 1989 Henriot Enchanteleurs
Anders Landström skrev:Exakt, köpstopp är relativt