Esko
Medlem
Dags för en forum sambeställning?!
Jag nöjer mig med NV Brut Premier vit/rosé om inget annat.
De låter ju perfekt. Kan jag hälsa från dig?
nja är begränsad allokering så jag tog vad jag fick
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Dags för en forum sambeställning?!
Jag nöjer mig med NV Brut Premier vit/rosé om inget annat.
De låter ju perfekt. Kan jag hälsa från dig?
Det framgår av informationen på baksidan av flaskan! Degorgeringsmånad minus antalet månader på jästfällningen ger buteljeringsmånaden. Basår är året innan.Egly-Ouriet brut tradition oklart basår
Äntligen någon mer som tycker att "varannan vatten" är överskattat.(Sisådär...) 2025-års Nyårs champagne
Visa bifogad bild 18695
Köpte ett 12 pack Altesino från Philipsons i somras. Bra producent men svag årgång. Ska du köpa 14 så köp av de bättre producenterna.Är det någon som smakat på brunello av årgång 2014 som kan dela med sig av sina upplevelser?
Jag såg på philipsons att dom hade både Altesino och Fossacolle 2014 för 225kr flaskan. Kanske lägger lite extra och köper 2015 istället. Vilken är favorit utav Argiano och Altesino? Hur skiljer dom sig?Köpte ett 12 pack Altesino från Philipsons i somras. Bra producent men svag årgång. Ska du köpa 14 så köp av de bättre producenterna.
Inte testat Argiano, men gillar Altesino skarpt. För 225kr/fl så är Altesinon ett fynd, även fast det är 2014. 2015 säljs nog som premeur, tror ej de släppts än.Jag såg på philipsons att dom hade både Altesino och Fossacolle 2014 för 225kr flaskan. Kanske lägger lite extra och köper 2015 istället. Vilken är favorit utav Argiano och Altesino? Hur skiljer dom sig?
Är det någon som smakat på brunello av årgång 2014 som kan dela med sig av sina upplevelser?
Tack för tipset @LarsW! Ett tolvpack är inhysta i vinfacket. Det kunde inte vara bättre. Basår 2012 Deg 2018 och 25% billigare än statsmonopolet. PerfektPlus de Bulles kör kampanj på Charles Heidsieck Reserve. Strax över 34 europapengar inkl frakt.
Edit: ser att kampanjen är tidsbegränsad till drygt 9 timmar till.
För 2020 var målsättningen att testa mer och bunkra mindre för att bredda erfarenheterna. Håller utkick efter producenter som i olika sammanhang omnämns poistivt och testar.
De tre första har jag ingen erfarenhet av så skall bli intressant. Philipponant har jag provar en del av men inte BdN så den fick följa med för att fylla ut lådan så att säga. Blev en Billiecart Salmon NV Rose också (ej testat den tidigare) men den han slincka ned innan den fastande på bild
Pascal Doquet Le Mesnil sur Oger 2006
Guy Charlemagne Mesnillesime 2012
Cazals Le Clos Cazals - La Chapelle du Clos 2012
Philipponant BdN 2012
Visa bifogad bild 18873
Sen kan man ju inte helt undvika att bunkra lite för framtiden så fick bli tre Paul Bara Comtesse Marie de France 2008 för att fylla på 2008 saldot ytterligare
Visa bifogad bild 18877