CCG
Medlem
Helvette missade jag släpp på SB av swc 08 magnum?...
Det var Ward Wines vinkällarklubb som släppte det, 4500:-!
Last edited:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Helvette missade jag släpp på SB av swc 08 magnum?...
Billigare än dagens auktion iaf!Det var Ward Wines vinkällarklubb som släppte det, 4500:-!
Det var Ward Wines vinkällarklubb som släppte det, 4500:-!
Bra pris. Köpte mina i England för två år sedan och då låg de på runt 4000 (med skatter)
Du får lägga på ett år där men 2006an är inte i klass med 08 så 1900 är lite i högsta laget.Ja det kändes rimligt, orimligare var dock 2006 halvmagnum som erbjöds för 1900:-
Ja det kändes rimligt, orimligare var dock 2006 halvmagnum som erbjöds för 1900:-
Okej, vet inte anledningen till flaskorna faktiskt mer än att man kunde maila vad man ville ha och sedan få en tilldelning pga begränsad volym.Du får lägga på ett år där men 2006an är inte i klass med 08 så 1900 är lite i högsta laget.
Säljer Ward ut de viner som man inte lyckats sälja till restaurang?. De var väldigt tydliga vid lansering att magnum 08 skulle privatpersoner inte få köpa.
I somras köpte jag ett par flaskor av Ward Wines via privatimport, Winston 06 för 1690:- och Winston 02 för 1950:-. Jag ville fylla på med några flaskor till för mindre än en månad sedan, men då sade de nej med hänvisning till att de inte har några flaskor att sälja. Så jag antar att medlemmarna prioriterades (och med en prishöjning på 06an från i somras).
Hade inte koll på deras vinkällarklubb. Är endast intresserad av champagne, värt att gå med? Älskar Pol Roger, kommer det hemliga släpp och inbjudningar till provningar varje år eller är det mest andra viner?
Håller med, vad kostar denna klubb. Man borde få gratis medlemskap när man köpt en 15 liters av dem tidigare tycker jagI somras köpte jag ett par flaskor av Ward Wines via privatimport, Winston 06 för 1690:- och Winston 02 för 1950:-. Jag ville fylla på med några flaskor till för mindre än en månad sedan, men då sade de nej med hänvisning till att de inte har några flaskor att sälja. Så jag antar att medlemmarna prioriterades (och med en prishöjning på 06an från i somras).
Hade inte koll på deras vinkällarklubb. Är endast intresserad av champagne, värt att gå med? Älskar Pol Roger, kommer det hemliga släpp och inbjudningar till provningar varje år eller är det mest andra viner?
Än så länge har det mest varit hemliga släpp i form av Solaia, Domaine Leflaive, Silex, Pol Roger och några fler, första året skall det vara gratis och fr o m det andra året har jag för mig att en årsavgift á 200kr betalas.
Håller med, vad kostar denna klubb. Man borde få gratis medlemskap när man köpt en 15 liters av dem tidigare tycker jag
Tack hittade den sen. Trodde jag var medlem men jag var bara vanlig medlem visade det sig.Jag googlade och första året är gratis, sedan kostar det 295:-/år.
Gick också med, inte så långt kvar på 2020 dock. Men värt att stödja importörerna för futtiga 295:-Tack hittade den sen. Trodde jag var medlem men jag var bara vanlig medlem visade det sig.
Jag tycker 4500 för swc 08 magnum är ett sjukt bra pris.
Tack hittade den sen. Trodde jag var medlem men jag var bara vanlig medlem visade det sig.
Jag tycker 4500 för swc 08 magnum är ett sjukt bra pris.
What?! Vilket bolag? Man kanske kan ringa och fråga om de vill sälja dem istället.Kanske är värt att bli medlem nu och slänga iväg ett mail, jag fick allokerat 1 magnum men blev fel med mina beställningar så det dök upp 4st.
Dock hämtade jag bara ut 1 så resten skickas tillbaka.
Hehe jag såg det också men det står faktiskt att första året är gratis och jag tolkar det från när man går medGick också med, inte så långt kvar på 2020 dock. Men värt att stödja importörerna för futtiga 295:-
W
What?! Vilket bolag? Man kanske kan ringa och fråga om de vill sälja dem istället.
Jag tolkar så också.Hehe jag såg det också men det står faktiskt att första året är gratis och jag tolkar det från när man går med
W
What?! Vilket bolag? Man kanske kan ringa och fråga om de vill sälja dem istället.
ExaktJa det blir lite tvistat för dom, dom vill ju helst aldrig sälja alkohol men tänka sig vad miljön skulle må att slippa den frakten
Stödja https://www.proff.se/bokslut/ward-wines-ab/stockholm/dryckesvaror/2K1AGHLI63ILW/Gick också med, inte så långt kvar på 2020 dock. Men värt att stödja importörerna för futtiga 295:-