buteljen
Medlem
Tack för tipsetUnderbart!! Har nog aldrig sett ett så smaskigt åtta-pack tidigare.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack för tipsetUnderbart!! Har nog aldrig sett ett så smaskigt åtta-pack tidigare.
Äntligen!!!Vin Jaune-förrådet påfyllt! Nu klarar jag vintern!! Visa bifogad bild 22145
Hur dricker Hamilton Russel Vineyard vinerna?Fick hem ett skönt gäng idag idag...
Eben själv sa ju att "öppnas minst 8 år efter buteljering", jag tänkte köra på det med min flaska. Så 2027Blir nog lagom att öppna till min 40-årsdag om 10 år
Då vi kommit off topic lite grann så fortsätter jag fylla på med vad som faktiskt skall finnas i den här tråden. Eftersom 2021 skulle fokusera på vit instegsbourgogne i bra prisklass så passade jag på att klicka hem dessa 2. Enligt boken "En värld av vin" skall dem här vinodlarna vara bland dem bättre.
Chateau-Fuisse Pouilly Fuissé Tete De Cuvée -18
Domaine J.A Ferret Pouilly Fuisse "Le Clos" Tete De Cry -16
Visa bifogad bild 22147
Vilka underbara veckor du har
Nej, det stora problemet är att svenska vinälskare i Sverige uppfattar detta sinnessjuka beteende som normalt. SB har skapat ett vinets Nordkorea. Det är svårt att se innifrån filterbubblan, men det finns en vits att bli upprörd över rätt sakerJag tänker ändå att det blir lika orättvist om fler flaskor blir allokerade online. Då blir det ju andra förutsättningar som styr såsom, hur bra bredband man har råd med, prestanda på dator och kringutrustning samt möjlighet att lägga arbetstid på att utföra privata ärenden vid klockan 10. Det är som alltid om man inte kan få något blir det orättvist sedan är det såklart också så att det också är avgörande hur långt man är villig att gå för att få det man vill ha som att resa från Västerås till Stockholm vid klockan 7 på morgonen för att stå först i kön vid SB i Bromma. Det stora problemet för oss som gillar vin är att vi blir fler och fler vilket bidrar till en ökad konkurrens.
Zatan i gatan!Vin Jaune-förrådet påfyllt! Nu klarar jag vintern!! Visa bifogad bild 22145
Jag började alldeles nyss känna att jag druckit alldeles för lite Jura och Vin Jaune sedan det där j***a viruset började härja.Vin Jaune-förrådet påfyllt! Nu klarar jag vintern!! Visa bifogad bild 22145
Det beror på vad man har för plånbok, men det är definitivt p r i s v ä r t!!!Nu ser jag att Daniel nämnde Vin&Natur i ett meddelande till mig också... inte billigt men gott vin är sällan det.