This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Varför har du valt kalla dig "Sassicaia"?Slog till på det. Blir dyraste vinet jag nånsin köpt (är ju nybörjare trots allt).
Tips på hur man bör gå tillväga? Dekantera? Dricka en och lagra resten?
Jag undrar vad ni har för systembolaget-vin som är billigast i relation till hur bra det är? Finns det nått för 100kr, 150kr som är riktigt BRA enligt er?
Kul att höra! Jag köpte åtta stycken men har inte öppnat någon än. Har provat tidigare årgångar och tycker att det är en mkt bra riesling!Även med min bias att jag druckit det tidigare och höjt det till skyarna och att det var ett av mina viner i provningen så vidhåller jag att detta är ett av de bästa köpen man kan göra just nu avseende pris i förhållande till kvalitet. Med förbehåll att man gillar Riesling så klart!
Varför har du valt kalla dig "Sassicaia"?
/Nyfiken i Struten
Tips från coachen. Jag har en lista på mina ”holy grails” som jag håller konstant under uppsikt. I vintras hade Philipson Wine en halvflaska Sassicaia 2017 för 1300:-. Mycket pengar men bättre än ca 3000:- för helflaska. Jag har också ett litet månadssparande som jag öronmärkt för holy grails inköp ca 1ggn per år.För det är väl the holy grail för mig. Hoppas få prova den en dag.
Har redan druckit den två gånger och stormförtjust båda gångerna.Kul att höra! Jag köpte åtta stycken men har inte öppnat någon än. Har provat tidigare årgångar och tycker att det är en mkt bra riesling!
Fyllde också på Limestone 22. 21an var magisk. Den fina rena sötman blandat med en förfriskande syra.#dagenshämt
mest från TS - lite nytt och lite komplettering..
Visa bifogad bild 31919
Cordiers Clos à la Cote var -18 förra gången och bara upp en hundring sen dess känns generöst i sammanhanget.
Sandhi Sta. Rita varje gång.
Dumenil var -08 förra omgången, provade nyligen -15 och fyller på iaf 1.
Remy Massin -12 aldrig provat förr men verkar tagit slut nästan direkt..
Älskade Keller Limestone -21 och köpte för få då.
Catena Alta -22 köpte fler, se separat tråd.
Hebrart Rosé (bakom), komplettering inför våren och fortfarande deg jan -20.
Grämer mig över att jag missade Remy Massin, hoppas på eventuell påfyllning men det kanske inte är så troligt#dagenshämt
mest från TS - lite nytt och lite komplettering.
Venuswebb från förra veckan t v samt lite "sista exet"-fomo t h.
hämt igår.
det blir så ibland..
Visa bifogad bild 31939
FYND ! ! !Visa bifogad bild 31938
2007 Chateau Belair (-Monange)
Trodde inte att mitt skambud skulle räcka men det gjorde det! 450:- flaskan allt inkluderat känns ganska billigt även om det är en knepig årgång. Priset på SB för drygt 10 år sedan låg på 599:-
Blir spännande att prova!