Trådskapare
Anders Landström
Medlem
Kalsong?Och visst, med konferenskittet (kalsong + laptop) får man plats över...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kalsong?Och visst, med konferenskittet (kalsong + laptop) får man plats över...
När det gäller @gece så är de visserligen långa och han envisas med att kalla dem för shorts...Kalsong?
Dumt nog var laptoppen helt onödig att ta med. Öppnade den inte en enda gång. Hade gjort plats för ytterligare...Och visst, med konferenskittet (kalsong + laptop) får man plats över...
Vi bodde på Springfontein utanför Hermanus. Provade bara deras Terroir Chenin Blanc, men gillade den och stället så det blev Terroir Pinotage, Dark Side of the Moon (Chenin Blanc, Pinotage, Chardonnay; klassiskt!) och Child in Time Petit Verdot/Pinotage
Nya Jura-producent i senaste caviste-lådan. Fick bli en beställning, för det lät mycket spännande imo!
Domaine de la Touraize
2 fl 2016 Arbois Chardonnay En Flandre
2 fl 2016 Arbois Trousseau Les Corvées
2 fl 2015 Arbois Chardonnay Ammonites
Tog en jag med, trosseau är kul
Provade dessa som hastigast igår på väg hem. Intressanta viner givetvis men förvänta er inget oxidativtOckså jag knep en låda. Juraviner smakar ofta bra.
Låter som att jag valde rätt som tog en låda. Rödpanget kommer bli perfa till alla pajer och sallader som den kommande sommarsäsongen innebär för min del.Provade dessa som hastigast igår på väg hem. Intressanta viner givetvis men förvänta er inget oxidativt
En Flandre: Frisk och lätt chardonnay med bra syra. Funkar nog till det mesta?
Ammonites: Betydlig smörigare och lite tyngre. Syran försvinner lite i smörigheten. Matvin.
Båda goda och drickbara direkt.
Les Corvées: Reduktivt så det förslår! Bra lite kryddig näsa (efter rejält med luft). Känns som en blandning mellan pinne o bojo? Vete tusan vad det ska användas till men gott och klart intressant är det! Tror att detta måste ligga ett tag?
Ja, blir nog perfekt! Trousseau´n kändes som ett typiskt "sommar på balkongen/terassen vin" Funkar nog helt ok denna sommar men antagligen ännu bättre nästa sommar? Och chardonnay är ju chardonnay och det är ju rätt mycket @gece så...Låter som att jag valde rätt som tog en låda. Rödpanget kommer bli perfa till alla pajer och sallader som den kommande sommarsäsongen innebär för min del.
Jag är usel på att dricka, så det finns nog kvar nästa sommar Och Chardonnay, gamla fat, Jura... det gör inte ens något att det inte är oxat...Ja, blir nog perfekt! Trousseau´n kändes som ett typiskt "sommar på balkongen/terassen vin" Funkar nog helt ok denna sommar men antagligen ännu bättre nästa sommar? Och chardonnay är ju chardonnay och det är ju rätt mycket @gece så...
Skulle någon kunna flytta ovan inlägg till "Idag dricker vi" tråden? Tack!
Det gick fortSkulle någon kunna flytta ovan inlägg till "Idag dricker vi" tråden? Tack!
Finns att köpa på Finewineservice.se för 1349:-. Du kan nog även beställa fler än två.