This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Med tanke på att RD’n kostar 3499kr på bolaget, så tycker jag inte att det är ett bra pris. Det skulle indikera ett pris på 2570kr för GA’n vilket jag personligen tycker är överpris.Visa bifogad bild 30800
Bra pris? både 08 LGA och RD hos Philipsons och deras "luckerbjudande" för 7 dec.
Kommer nog passa mycket bra här hemma inför julen. En flaska beställd. Tack för tipset.Henriques & Henriques Madeira Boal 15 Years Old har blivit lite billigare och det är ett bra pris, vad jag kan bedöma = 399 riksdaler för en hela.
Vinet har fått bra kritik på flera håll, men den är inte exakt lika sött som en högklassig Malvasia, Malvazia, Malmsey. Sockerhalten är 94,0 g/I, så det räcker nog för de allra flesta människor som gillar söt Madeira. Kan vara värd att tänka på inför stundande röda dagar …
Med tanke på att RD’n kostar 3499kr på bolaget, så tycker jag inte att det är ett bra pris. Det skulle indikera ett pris på 2570kr för GA’n vilket jag personligen tycker är överpris.
Värt att testa åtminstone, beställt! Tack för tipset.Kleine Zalze Project Z Syrah, 2017
www.systembolaget.se
Elegant whole bunch Syrah, någon? Gjorde en sista minuten botanisering i BS och fick upp ögonen för denna, prissänkt 50% från 600 efter att ha legat två år i sortimentet (varningstecken eller fyndläge? tolkningsfråga)
Vinet fick 16,5 i BK-Wines decemberprovning och fem stjärnor=fynd.Kleine Zalze Project Z Syrah, 2017
www.systembolaget.se
Elegant whole bunch Syrah, någon? Gjorde en sista minuten botanisering i BS och fick upp ögonen för denna, prissänkt 50% från 600 efter att ha legat två år i sortimentet (varningstecken eller fyndläge? tolkningsfråga)
Lite mer beröm, fast den här artikeln är tre år gammal. Men Tillfälligt slut online, och kommer knappast tillbaka, för utdelningen är mycket begränsad.Vinet fick 16,5 i BK-Wines decemberprovning och fem stjärnor=fynd.
December 2023: Systembolagets nyheter | HELA PROVNINGEN | BKWine Magazine |
De bästa nya vinerna på Systembolaget (plus ibland öl, sprit och alkoholfritt). Bästa köpen, mest prisvärda vinerna, de bästa vinerna i nyhetsutsläppen. Här är rapporten med alla provningskommentarer, tips, listor och rekommendationer om vad du ska köpa i Bolagets ”släpp”. Topplistor och en...www.bkwine.com
Tack. Tog en pava!Kleine Zalze Project Z Syrah, 2017
www.systembolaget.se
Bra val. Köpte själv ett sexpack därifrån till liknande pris förra året. Rätt tillgängligt för att vara ung brunello tycker jag, gott!Jag köpte precis Altesino Brunello 2018 för 309 spänn flaskan på Philipssons. Jag gissar att det är ett okej pris om man gillar typen. 470 på systemet som något sorts referens.
Tack för tips blev 4fl. Nog rätt bra pris, svårt att hitta en bra skumpa för 350kr/fl nuförtiden.Inte testat så vågar inte säkert påstå att det är en deal, men beställde hem några flaskor. Har legat på 639 i BS och sänktes i november till 349.
Duval-Leroy Brut Organic
www.systembolaget.se
Var lite så jag kände också. Såg att producenten tog ca 500 kr med dagens euro kurs på sin egna hemsida så lär vara svår att hitta billigare i alla fall. Vanliga brut ligger på 499 hos bolaget och hos Duval är den ca 8 EUR billigare än Organic.Tack för tips blev 4fl. Nog rätt bra pris, svårt att hitta en bra skumpa för 350kr/fl nuförtiden.
Tack för det, det blev en beställning på 2 st. Magnum!Delamotte BdB 2012 på Magnum för 1 379 kr inklusive frakt tycker jag känns som ett bra pris.
Köp 2012 Delamotte Champagne Blanc de Blancs Magnum i dag | Philipson Wine
Köp 2012 Delamotte Champagne Blanc de Blancs Magnum från Salon - Delamotte og få hurtig levering til din dør med fri fragt ved køb over 399 kroner.philipsonwine.com
Tack två magnum även här!Delamotte BdB 2012 på Magnum för 1 379 kr inklusive frakt tycker jag känns som ett bra pris.
Köp 2012 Delamotte Champagne Blanc de Blancs Magnum i dag | Philipson Wine
Köp 2012 Delamotte Champagne Blanc de Blancs Magnum från Salon - Delamotte og få hurtig levering til din dør med fri fragt ved køb over 399 kroner.philipsonwine.com
Tack för tips, 2 magnum till mej ocksåTack två magnum även här!