sunqan
Vinös
Ja men precis! Då är det viktigt som företag att kunna erbjuda kontinuerliga uppdateringar för att kvaliten ska vara bra och att funktionerna är aktuella.
Hur tänker du med en mobilapp till detta? Att då ha cellartracker i en app som man får i köpet? Och vinkylen och appen kommunicerar med varandra?
Självklart vore det bra med integration med cellartracker, med inbyggd rfid-läsare och barcodescanner (ok, den kan man ha i sin telefon/tablet) så man vet var i skåpet man har sina viner. Och det är det som är dilemmat - intelligensen behöver inte finnas i skåpet... det är lika enkelt att ha den i en tablet/telefon. Då återstår en app som visualiserar skåpet och hyllorna, som är integrerad med cellartracker (och ev andra liknande appar), då slipper man risken med att irrelevant hårdvara i skåpet blir obsolet.
Sen vore det bra om hyllorna inte ser ut som att de tänker ge vika om man lastar dem fulla. Och att nedersta hyllan i skåpet är en hylla så vinerna inte badar - i två av mina skåp ligger vinerna längst ner på golvet, i kondensvattnet (jag har u-profil liggande på stål-ribbor för att klara det) det behövs avrinning där också...
För mig är de viktigaste parametrarna
- tempersturstabilitet
- utrymme
- fuktkontroll
Skåpet ska helst kunna stå i ett förråd och fungera i ca -5 till 40 grader...