Keen
slan
Har man en dryg timme över så finns det sämre sysslor än att titta på William Kellys frågestund med wineberserkers . Att Wine Advocate numera har en ytterst kompetent man på plats i regionen känns ju smått surrealistiskt. Hans Bruno Lorenzon-tips slog väl ut igår (Mercury champs martin 16). Dyrt för att vara Cotê Chalonnaise, men värt varenda krona. Karln har även fått mig att jaga Arnoux-Lachaux 2018 som en skållad FOMO-gris, vilket känns lite barnsligt, men men...
I glaset just nu: Dominique Laurent, Clos des Chenes, 2010. En del trä som man skulle kunna varit utan, men det gör inte så mycket; utmärkt gott.
Följer hans inlägg med stort intresse på WB.
Jag var och provade Arnoux-Lachaux när importören hällde några av dom på Sparrow i stan. Väldigt bra! Hade även handlat några flaskor av honom sen innan, både Arnoux-Lachaux och hans negocé-viner (under Charles Lachaux). Drack Bourgognen, Vosne Romanée, NSG, och Echezaux, alla väldigt bra. Men behöver tid... Har druckit bourgogne och aligote från Charles Lachaux, också väldigt bra!
Från samma importör (Backman Vinhandel) måste jag också rekommendera Pierre Vincent Girardins vita. Drack hans Bourgogne blanc 2018 och den var strålande, löjligt bra balanserat trots varm årgång. Beställde ett gäng till som kommer snart. Alf Tumble provade några av Meursaulterna nu i helgen, och verkade imponerad.