This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Måste nog kontra med Krug där...Elvis skrev:Intressant att Comtes vann både 1996-provningen i höstas och Juhlins 1998-provning.
Personligen är Belle Epoque den bästa 1998:a jag druckit, med Comtes som god tvåa.
Krug88 skrev:Måste nog kontra med Krug där...
SUPRA skrev:Krug 1998? Den var väl inte så speciell? Iofs i HÅRD konkurrens, men det var väl fler än Elvis som höll med om att de ångrade sitt inköp.
Vi ses om tio år kanske?
SUPRA skrev:"I helgen hade jag en liten exklusiv skara champagneklubbsmedlemmar hemma på middag och provning av 30 olika champagner från 1998 och om en månad kör vi samma grej med 99rna. Vilken 98:a som vann? Just denna kväll fastnade de flesta inklusive undertecknad för underbart komplexa och sexiga Comtes de Champagne. "
weezer skrev:2007 Inshalah Brut, Saudi-Arabien
(196601, 99 kr; Sharia Import, T3)
Blint 16/2: "Fin gräddig mousse, stor bröd/grape, lång läcker syra; Krug?"
Första Saudivinet i Sverige - en s k Kaba Brut - är en sensation! Champagne får se upp...
Artberg om nyheter i april. Bubbel från Saudi som smakar Krug? För 99 spänn?
Det släpps ju 1:a april, så jag är ju inte förvånad. Det kommer säkert fler skämt av samma dignitet framöver från Kronstam och grabbarna också.weezer skrev:2007 Inshalah Brut, Saudi-Arabien
(196601, 99 kr; Sharia Import, T3)
Blint 16/2: "Fin gräddig mousse, stor bröd/grape, lång läcker syra; Krug?"
Första Saudivinet i Sverige - en s k Kaba Brut - är en sensation! Champagne får se upp...
Artberg om nyheter i april. Bubbel från Saudi som smakar Krug? För 99 spänn?
SUPRA skrev:Just ja, såg nån tillfällig italienare i 300 kr klassen. Rödvin.
16.5% alkohol!
Elvis skrev:Intressant att Comtes vann både 1996-provningen i höstas och Juhlins 1998-provning.
Personligen är Belle Epoque den bästa 1998:a jag druckit, med Comtes som god tvåa.
R.P skrev:Hur var Belle Epoque -98 att dricka nu?
Elvis skrev:Precis som Comtes -98 tycker jag att Belle Epoque -98 är mycket god redan nu.
Det är lite antingen eller med prestige-98rna. Antingen väldigt tillgängliga redan nu, eller inte alls tillgängliga. Dom Ruinart tycker jag också är bra nu. Vänta däremot med Krug, Grande Dame och Winston Churchill.
Elvis skrev:Precis som Comtes -98 tycker jag att Belle Epoque -98 är mycket god redan nu.
Det är lite antingen eller med prestige-98rna. Antingen väldigt tillgängliga redan nu, eller inte alls tillgängliga. Dom Ruinart tycker jag också är bra nu. Vänta däremot med Krug, Grande Dame och Winston Churchill.
R.P skrev:Ok, jag gillade 96an redan nu, även om den säkert skulle må bra av att ligga några år. Tack för tipsen! Tycker du att det är stor skillnad på 96an och 98an? (Belle Epoque)