Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

DRC från Vinunics guldklubb

Om jag förstått det hela rätt så måste man först stå i kö för att komma med i klubben, sen betala en årlig avgift för att (i praktiken) få en lottsedel för att köpa en DRC. Vad är avgiften per år?

Jag har varit med sen den tiden folk tältade utanför de tre stora systembolagen och DRC-släpp har alltid orsakat ett visst dåligt humör. Men detta systemet är ju helt galet bra för Vinunic och dåligt för folksinnet. Inte nog att man får betalt för vinerna utan man får t.o.m. betalt från de som inte får köpa.

Och självfallet är det ingen Notarius Publicus med när dragningen görs. Det är nog ingen vild gissning att de bästa polarna får köpa först och sen lite smulor till de mest trogna köarna.

Men det är ett fritt land och det är ingen mänsklig rättighet att köpa DRC
 
Om jag förstått det hela rätt så måste man först stå i kö för att komma med i klubben, sen betala en årlig avgift för att (i praktiken) få en lottsedel för att köpa en DRC. Vad är avgiften per år?

Jag har varit med sen den tiden folk tältade utanför de tre stora systembolagen och DRC-släpp har alltid orsakat ett visst dåligt humör. Men detta systemet är ju helt galet bra för Vinunic och dåligt för folksinnet. Inte nog att man får betalt för vinerna utan man får t.o.m. betalt från de som inte får köpa.

Och självfallet är det ingen Notarius Publicus med när dragningen görs. Det är nog ingen vild gissning att de bästa polarna får köpa först och sen lite smulor till de mest trogna köarna.

Men det är ett fritt land och det är ingen mänsklig rättighet att köpa DRC
Tror ingen/få argumenterar mot dig på det du skriver. Men hoppet är ju det sista som överger människa eller vad säger man. Det är väl samma princip som vilket lotteri som helst. Massorna köper lott, företag tjänar pengar, enstaka vinner.
 
Om jag förstått det hela rätt så måste man först stå i kö för att komma med i klubben, sen betala en årlig avgift för att (i praktiken) få en lottsedel för att köpa en DRC. Vad är avgiften per år?

Jag har varit med sen den tiden folk tältade utanför de tre stora systembolagen och DRC-släpp har alltid orsakat ett visst dåligt humör. Men detta systemet är ju helt galet bra för Vinunic och dåligt för folksinnet. Inte nog att man får betalt för vinerna utan man får t.o.m. betalt från de som inte får köpa.

Och självfallet är det ingen Notarius Publicus med när dragningen görs. Det är nog ingen vild gissning att de bästa polarna får köpa först och sen lite smulor till de mest trogna köarna.

Men det är ett fritt land och det är ingen mänsklig rättighet att köpa DRC
Tippar på att de sammanställer beställningar på de som fått och om någon ångrar sig lottar de ut bland de som inte fått tilldelning.
 
Toppen