This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tror ingen/få argumenterar mot dig på det du skriver. Men hoppet är ju det sista som överger människa eller vad säger man. Det är väl samma princip som vilket lotteri som helst. Massorna köper lott, företag tjänar pengar, enstaka vinner.Om jag förstått det hela rätt så måste man först stå i kö för att komma med i klubben, sen betala en årlig avgift för att (i praktiken) få en lottsedel för att köpa en DRC. Vad är avgiften per år?
Jag har varit med sen den tiden folk tältade utanför de tre stora systembolagen och DRC-släpp har alltid orsakat ett visst dåligt humör. Men detta systemet är ju helt galet bra för Vinunic och dåligt för folksinnet. Inte nog att man får betalt för vinerna utan man får t.o.m. betalt från de som inte får köpa.
Och självfallet är det ingen Notarius Publicus med när dragningen görs. Det är nog ingen vild gissning att de bästa polarna får köpa först och sen lite smulor till de mest trogna köarna.
Men det är ett fritt land och det är ingen mänsklig rättighet att köpa DRC
Tippar på att de sammanställer beställningar på de som fått och om någon ångrar sig lottar de ut bland de som inte fått tilldelning.Om jag förstått det hela rätt så måste man först stå i kö för att komma med i klubben, sen betala en årlig avgift för att (i praktiken) få en lottsedel för att köpa en DRC. Vad är avgiften per år?
Jag har varit med sen den tiden folk tältade utanför de tre stora systembolagen och DRC-släpp har alltid orsakat ett visst dåligt humör. Men detta systemet är ju helt galet bra för Vinunic och dåligt för folksinnet. Inte nog att man får betalt för vinerna utan man får t.o.m. betalt från de som inte får köpa.
Och självfallet är det ingen Notarius Publicus med när dragningen görs. Det är nog ingen vild gissning att de bästa polarna får köpa först och sen lite smulor till de mest trogna köarna.
Men det är ett fritt land och det är ingen mänsklig rättighet att köpa DRC
What!? Skulle inte komma förens i Aug/Sep?Hämtat ut årets allokering, mkt välpaketterat iår med strå-omslag och allt!
Fick mitt sms igår, så misstänker att de antingen hedgade (i onödan) eller så halkade den texten med när de körde en copy+paste från förra årets mail.What!? Skulle inte komma förens i Aug/Sep?
Var det någon specifik flaska? Min fick jag bara i en vanlig Systembolaget kasse för utlämning.Hämtat ut årets allokering, mkt välpaketterat iår med strå-omslag och allt!
Oj låter otroligt.Var det någon specifik flaska? Min fick jag bara i en vanlig Systembolaget kasse för utlämning.
Har tidigare fått helt olika med ingen direkt logik.Oj låter otroligt.
DRC brukar alltid vara extremt väl inslaget är min erfarenhet, oavsett flaska.
Intressant, jag har alltid fått den rakt i handen/i en Systembolaget kasse, utan några andra krusiduller.Oj låter otroligt.
Har faktiskt aldrig sett någon DRC-flaska levereras med något "lull-lull" via Bolis. Däremot har jag i Vinunics källare sett "back vintages" ligga i 1-pack-trälåda.Oj låter otroligt.
Haha fick faktiskt så när jag beställde Eche, de var så nyfikna att alla 3 som jobbade kom och skulle bära lådan med följdfrågor på det såklart.En mindre SB-butik jag brukade jobba i så kom det alltid en flaska DRC per år typ.
Då levererades en flaska på en helt egen pall i gigantisk låda som sen var orimligt invaderat i en låda i lådan.
Synd att jag inte tog bild för att visa, men frågan är om inte mina oförstående kollegors miner var ännu bättre när de packade upp en flaska ur en helt egen pall och de trodde jag skämtade när jag berättade var det var de hade plockat upp
Ni som hämtar ur eran allokering brukar ni få nån fin kommentar ifrån personalen?